Aby w pełni korzystać z serwisu ../ należy się zarejestrować.
Można to zrobić
TUTAJ
Zapraszamy na SUMOWA PASJA - Forum sumowe - Forum wędkarskie o sumach
Ten aplet jest widoczny tylko dla niezarejestrowanych użytkowników!

Translate

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Goście: 3

· Użytkownicy:


· Łącznie użytkowników: 2,435

· Najnowszy użytkownik: rradiw


NASZ FANPAGE

Zobacz temat

 Drukuj temat
Slawomir Tabor
WYPOSAŻENIE JACHTÓW I MOTORÓWEK NA WODACH ŚRÓDLĄDOWYCH


Zostało określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 05.11.2010 ogłoszonym w Dzienniku Ustaw nr 216 / 2010 poz. 1423 w sprawie wymagań technicznych i wyposażenia statków żeglugi śródlądowej. Nakłada ono na pokładzie statków przeznaczonych do uprawiania sportu i rekreacji następujące obowiązki:
§ 4. 3. Wyposażenie ruchome powinno być właściwie rozmieszczone i utrzymywane we właściwym stanie technicznym.
§ 6. 1. Statek, z wyjątkiem statku na stałe zacumowanego do nabrzeża, powinien być wyposażony w pasy lub kamizelki ratunkowe w liczbie odpowiadającej liczbie osób znajdujących się na statku oraz w koła ratunkowe
§ 7. 1. Co najmniej połowa wymaganych kół ratunkowych powinna być wyposażona w nietonącą linkę o średnicy 8-11 mm i długości 30 m.
§ 11. Wymagania, o których mowa w § 6-10, stosuje się do statków obsadzonych załogą (…) Załącznik (tabela I wyposażenie małych statkówM statek o napędzie mechanicznym o długości 4-12 metrów w rejonie 2-4 oraz pozbawiony napędu mechanicznego w rejonie 1-4 powinien być wyposażony w jedno koło (...) przy czym wymagań nie stosuje się do małych statków, których budowa i konstrukcja nie pozwala na umieszczenie koła ratunkowego.
§ 12. 1. Statek powinien być wyposażony w odpowiednie gaśnice w liczbie określonej w zależności od jego wielkości, przeznaczenia, mocy urządzeń napędowych i wyposażenia stwarzającego zagrożenie pożarowe.
3. Dopuszcza się stosowanie gaśnic wodnych lub pianowych, jeśli dostosowane są one do klasy pożarowej, która jest najbardziej prawdopodobna w przypadku pożaru w pomieszczeniu, w którym się znajdują.
7. Statek o długości równej lub mniejszej niż 20 m (...) powinien być wyposażony w gaśnice proszkowe o wielkości napełniania 2 kg. Minimalna liczba gaśnic jest zależna od długości statku i wynosi:
1) do 10 m - (1 + s) gaśnic,
2) powyżej 10 m do 15 m - (2 + s) gaśnic,
3) powyżej 15 m do 20 m - (3 + s) gaśnic,
przy czym "s" oznacza liczbę dodatkowych gaśnic w zależności od mocy silników napędowych i wynosi: 1 gaśnica dla silników o mocy 50-100 kW oraz dodatkowo 1 gaśnica powyżej 100 kW.
8. Dodatkowe gaśnice, o których mowa w ust. 7, powinny być równomiernie rozmieszczone w miejscach widocznych i łatwo dostępnych.
9. Gaśnice powinny być tak rozmieszczone, aby znajdowały się przy każdej zejściówce oraz, w miarę możliwości, w odległości nie większej niż 1 m od stanowiska sternika i 2 m od kuchenki.
10. Na statku dopuszcza się stosowanie innej niż określona w ust. 7 liczby gaśnic, jeżeli przy zastosowanej wielkości napełnienia nie przekraczającej 6 kg zachowana jest ta sama skuteczność gaśnicza.
§ 13. Wymagań, o których mowa w § 12, nie stosuje się do statków przeznaczonych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji:
1) o długości kadłuba nie przekraczającej 3,5 m;
2) bez napędu mechanicznego.
§ 19. 1. Statek przeznaczony wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji powinien być wyposażony w następujący sprzęt pokładowy:
1) odbijacze w liczbie odpowiedniej do rodzaju i wymiarów statku;
2) bosak;
3) apteczka pierwszej pomocy.
2. Wymagań, o których mowa w ust. 1, nie stosuje się do statków przeznaczonych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji o długości kadłuba nie przekraczającej 3,5 m.
3. Skuter wodny powinien być wyposażony w zrywkę umożliwiającą awaryjne wyłączenie silnika.
Edytowane przez Slawomir Tabor dnia 25.07.2013 15:15
Bez zacinania nie ma łapania.
Życie ucieka szybciej niż duży sum na haku.
Najbogatsi ludzie to Ci którzy handlują nadzieją a PZW w szczególności .
Urodziłem sie w komunie .Trochę pożyłem i umrę w kolorowej komunie .
 
Jan Brzozowski
Dzisiaj pływałem z kolegą po Odrze i mieliśmy kontrolę inspekcji wodnej. Miła pani inspektor zapytała nas o wyposażenie łodzi, o którym mowa wyżej. Niestety, nie mieliśmy ani jednego z wymaganych przedmiotów. Na szczęście skończyło się na pouczeniu tylko dlatego, że łódź była wypożyczona w porcie. Inaczej dostalibyśmy mandat w wysokości 400 zł.
Życzę wszystkim sumów 2+ pozdrawiam, Tetryk I U
 
szczupi
Jan Brzozowski napisał(aM

Dzisiaj pływałem z kolegą po Odrze i mieliśmy kontrolę inspekcji wodnej. Miła pani inspektor zapytała nas o wyposażenie łodzi, o którym mowa wyżej. Niestety, nie mieliśmy ani jednego z wymaganych przedmiotów. Na szczęście skończyło się na pouczeniu tylko dlatego, że łódź była wypożyczona w porcie. Inaczej dostalibyśmy mandat w wysokości 400 zł.


Witam i dzięki za info o płynącej inspekcji nam by chyba nie odpuścili jeszcze raz dzięki i pozdrawiamy ekipa z pontonu Fishing2
 
Jan Brzozowski
Spoko, szczupi. Miło było poznać. Również pozdrawiam U
Życzę wszystkim sumów 2+ pozdrawiam, Tetryk I U
 
Andrzej Cecula
Witam ja z bratem również byliśmy na odrze od 14-16 i również mieliśmy kontrolę inspekcji wodnej tylko nam niestety nie poszło tak łatwo bo dostaliśmy bilecik taki jak poniżej
sumowapasja.pl/images/imagehost/60b2a2aba17dd78a9688db634f2240ca.jpg
na szczęście tylko 50 zł ale zastanawiam się czy słusznie dostaliśmy mandat za brak dokumentu rejestracyjnego łodzi bo wiele osób jednak twierdzi że nie jest wymagany policja już raz mnie kontrolowała to powiedziałem że nie jest ten dokument wymagany i nic nie powiedzieli zastanawiam się czy inspekcja wodna miała prawo wlepić mandat za coś takiego może ktoś z was miał już taką niemiłą niespodziankę?? Zastanawiam się też czy coś by mi groziło za niezapłacenie tego mandatu.
 
Mariusz Kulinski
Jeśli jest to rejestracja łodzi do celów wędkarskich ,to dokument nie jest wymagany.Wymagane jest trwałe oznaczenie pływadła.Tak mi powiedziano w urzędzie ,gdzie rejestrowałem pontony.Papierek który się dostaje jest tylko zaświadczeniem o dokonaniu rejestracji.
 
Cecula Damian
Numery były trwale naniesione na ponton przyczepili się tylko o brak dokumentu potwierdzającego rejestracje bo już pewnie nie mieli o co. Gdy spytałem się ich czemu policja rzeczna nie wymaga tego dokumentu - to odpowiedzieli mi że widocznie nie zna przepisów ;) Także zastanawiam się czy zapłacić ten mandat (groszowy) czy ich olać i zobaczyć co z tego wyniknie.

W tym kraju to każdy interpretuje przepisy jak chce.
 
Wisniewski Michal
Dostaliście mandat z art. 60.
A brzmi on: " Art. 60. Kto uprawia żeglugę statkiem bez ważnego dokumentu bezpieczeństwa statku lub jednorazowego zezwolenia na określoną podróż, podlega karze grzywny."
To ciekawostka, może ze względnu na dużej mocy silnik potraktowali Was jakoś inaczej.
Bo to co dostajemy przy zgłaszaniu pływadła do rejestru to faktycznie tylko zaświadczenie, a nie jaki kolwiek "dowód rejestracyjny" - zwykły świstek.
 
Jan Brzozowski
Andrzej Cecula napisał(aM

Witam ja z bratem również byliśmy na odrze od 14-16 i również mieliśmy kontrolę inspekcji wodnej tylko nam niestety nie poszło tak łatwo bo dostaliśmy bilecik taki jak poniżej
sumowapasja.pl/images/imagehost/60b2a2aba17dd78a9688db634f2240ca.jpg
na szczęście tylko 50 zł ale zastanawiam się czy słusznie dostaliśmy mandat za brak dokumentu rejestracyjnego łodzi bo wiele osób jednak twierdzi że nie jest wymagany policja już raz mnie kontrolowała to powiedziałem że nie jest ten dokument wymagany i nic nie powiedzieli zastanawiam się czy inspekcja wodna miała prawo wlepić mandat za coś takiego może ktoś z was miał już taką niemiłą niespodziankę?? Zastanawiam się też czy coś by mi groziło za niezapłacenie tego mandatu.


Artykuł, na podstawie którego Cię ukarano, brzmi:

Art. 60. Kto uprawia żeglugę statkiem bez ważnego dokumentu bezpieczeństwa statku lub jednorazowego zezwolenia na określoną podróż,
podlega karze grzywny.


Uważam, że zrobili Cię w konia, albo sami nie znają przepisów. Dokument rejestracyjny nie jest przecież ani dokumentem bezpieczeństwa statku, ani jednorazowym zezwoleniem na podróż.
Życzę wszystkim sumów 2+ pozdrawiam, Tetryk I U
 
Andrzej Cecula
Rzeczywiście jest chyba jak piszecie daliśmy się chyba w konia zrobić poniżej wstawiam jeszcze protokół z inspekcji statku i załogi i jak widać w liście kontrolnej znajduję się dokument rejestracyjny ale widocznie nie ma na to żadnego artykułu i po prostu podpinają to pod Art.60 teraz zastanawiam się czy jak ich oleję to nie przyjdzie mi jakieś wezwanie?
tak to jest jak człowiek jest nieobeznanyG

sumowapasja.pl/images/imagehost/adc6b77adde4ce4bf2898f21a6e4b099.jpg
 
pepe79
Mi też w starostwie powiedziano, że tego zaświadczenia nie trzeba mieć na łódce, że przede wszystkim trzeba mieć numery na kadłubie.
Należałoby spytać jakiegoś obeznanego prawnika bo "Pan władza" widać interpretuje różnie... w zależności "jaka władza"
 
Mariusz Kulinski
Pan władza musi mieć wyniki ,bo jego szef czeka na premię kwartalną&
Andrzej ,jak olejesz ,to wejdą Ci na pensję lub zwrot podatku.Musisz to wyjaśnić u nich ,lub wpłacić z dwa razy po 5zł i niech się bujają.
 
Wisniewski Michal
Ze zwrotu z podatku już nie sciągają, przychodzi po jakimś czasie pismo wzywajace do zapłaty mandatu wraz z kosztami postępowania. W przeciwnym razie komornik i te sprawy. Miałem tak niedawno, dostałem mandat i sam strażnik miejski, który go wystawiał powoiedział, żeby olać bo sciągną z podatku. Dziwnym trafem zwrot przyszedł niezmniejszony, a ja równo rok po otrzymaniu mandatu dostalem pismo. Zaplaciłem i spokój.

Jedyną rzeczą jaką podejrzewam w przypadku Andrzeja to, to, że mają duży silnior, który wymaga patentu sternika dlatego bezkarnie podciągneli jednostkę pod statek i mandat z art. 60.

Niemniej jednak mandat wystawiowy niesłusznie, ale teraz wyjaśnienia nic nie dadzą, a przynajmniej nie są warte tych 50zl. Co innego, jakby chłopaki nie przyjeli mandatu.
 
Mariusz Kulinski
Dokładnie -przyjęcie mandatu oznacza ,że zgadzamy się z orzeczeniem pana władzy.Wpłacanie po 5zł działa ,przy takiej kwocie dadzą sobie spokój.
 
Marek Bukowski
Michał napisał- Jedyną rzeczą jaką podejrzewam w przypadku Andrzeja to, to, że mają duży silnior, który wymaga patentu sternika dlatego bezkarnie podciągneli jednostkę pod statek i mandat z art. 60.

Statek-oznacza statek żeglugi śródlądowej,w tym mały statek lub prom.a także urządzenie pływające i statek morski,jest to po prostu wszystko co pływa np żaglówka, motorówka,kajak,statek pasażerski,barka itp G
 
Wisniewski Michal
Marek Bukowski napisał(aM

Michał napisał- Jedyną rzeczą jaką podejrzewam w przypadku Andrzeja to, to, że mają duży silnior, który wymaga patentu sternika dlatego bezkarnie podciągneli jednostkę pod statek i mandat z art. 60.

Statek-oznacza statek żeglugi śródlądowej,w tym mały statek lub prom.a także urządzenie pływające i statek morski,jest to po prostu wszystko co pływa np żaglówka, motorówka,kajak,statek pasażerski,barka itp G


Tak, ja wiem, że wszystkie pływadła są "statkiem", ale chodzi mi o jednostkę, na którą potrzebne są specjalne uprawnienia. To tylko moje gdybanie na jakiej podstawie mogli im wlepić mandat za brak dokumentów rejestracyjnych - czyste spekulacje U
 
Krzysztof Poniewierski
Ale jaja macie na tej Odrze U
U Nas kontrole są ale bardziej ludzkie - Policja.
Pielęgnując pasję U
K-Pon
 
Cecula Damian
Otrzymałem odpowiedź z inspektoratu w Wrocławiu i faktycznie mamy obowiązek posiadać dokument rejestracyjny przy sobie zresztą zobaczcie sami:

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie przepisów żeglugowych na śródlądowych drogach wodnych

§ 1.10. Dokumenty statku
1. Z zastrzeżeniem ust. 2, na statku powinny się
znajdowac następujace dokumenty:
a) świadectwo zdolności żeglugowej wraz z dokumentami stanowiacymi podstawy jego wydania — chyba że art. 29 ust. 4 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze środlądowej stanowi inaczej,
b) świadectwo pomiarowe — w przypadku statku
przeznaczonego do przewozu ładunków, statku
pasażerskiego, holownika, pchacza i lodołamacza
oraz innego statku nieprzeznaczonego do przewozu ładunków o długości większej niż 20 m,
c) dokument rejestracyjny statku,
d) dziennik pokładowy — chyba że § 1 ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 11 stycznia 2002 r. w sprawie określenia wzoru i sposobu prowadzenia dziennika pokładowego na statkach żeglugi środlądowej (Dz. U. Nr 8, poz. 69) stanowi inaczej,
oraz inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami, umowami i porozumieniami międzynarodowymi.
2. Jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, na małym statku powinny się znajdować dokumenty określone w ust. 1 lit. a i c.
3. Na scalonych materiałach pływajacych powinno znajdować się zezwolenie wydane zgodnie z § 1.21.
4. Wymagane dokumenty powinny być przechowywane na statku i udostępniane osobom uprawnionym do kontroli.

I jak widać jest wymagany dokument rejestracji Z
 
Jan Brzozowski
Fakt, ale dotyczy to śródlądowych dróg wodnych. Na jeziorach ten przepis nie obowiązuje, bo nie są one drogą wodną.
Tutaj mapa polskich dróg wodnych.

http://www.kzgw.gov.pl/flash/mapa.html
Życzę wszystkim sumów 2+ pozdrawiam, Tetryk I U
 
pepe79
Cecula Damian napisał(aM

Otrzymałem odpowiedź z inspektoratu w Wrocławiu i faktycznie mamy obowiązek posiadać dokument rejestracyjny przy sobie zresztą zobaczcie sami:
...
I jak widać jest wymagany dokument rejestracji Z


Na stronach Urzędu Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu jest taki dokument:
http://www.wroc.u...82odzi.pdf

A w nim kolejna garść przepisów, m.in. odnośnie dokumentu rejestracyjnego:

1. Jednostki pływające do 15kW lub do 12m długości:
a) dokument rejestracyjny
- nie wymagany

2. Jednostki pływające powyżej 15kW lub powyżej 12m długości:
a) dokument rejestracyjny
- wymagany


Natomiast jeśli chodzi o wyposażenie to:
I. Długość łodzi do 3,5m:
- kamizelki ratunkowe

II. Długość łodzi od 3,5 do 4m:
- kamizelki ratunkowe,
- odbijacze,
- bosak,
- apteczka,
- gaśnice proszkowe 2kg - ilość w zależności od mocy [kW]

III. Długość łodzi od 4m:
- kamizelki ratunkowe,
- odbijacze,
- bosak,
- apteczka,
- gaśnice proszkowe 2kg - ilość w zależności od mocy [kW]
- koła ratunkowe wyposażone w nietonącą linkę o średnicy 8-11mm i długości 30m - 1 szt. (łodzie 4-12m), 2 szt. (łodzie powyżej 12m)

A dla każdego z powyższych:
Liczba, rodzaj i rozmieszczenie środków sygnałowych, oświetleniowych, środków łączności i
oznakowanie statku - zgodnie z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 28 kwietnia 2003 r. w
sprawie przepisów żeglugowych na śródlądowych drogach wodnych (Dz.U. z 2001 r. Nr 212, poz. 2072)

Edytowane przez pepe79 dnia 27.08.2015 12:07
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.13
18,476,834 unikalne wizyty