Fora partnerskie
Ostatnio dodane fotki
Nasz Banner
Translate
Logowanie
Aktualnie online
NASZ FANPAGE
Zobacz temat
Mariusz Kulinski |
Dodany dnia 20.02.2016 18:23
|
pasjonat Miejscowość: Czerniejewo Postów: 2753 Data rejestracji: 24.12.2013 |
Napiszcie jakich akumulatorów używacie do silników zaburtowych ,elektrycznych.Jak długo je macie,jak się sprawują i jakie Wam się nie sprawdziły.Wszelkie dokładne dane ,typ i rodzaj akumulatora mile widziane |
|
|
Robert Pytka |
Dodany dnia 20.02.2016 20:21
|
pasjonat Miejscowość: Biała Podlaska Postów: 752 Data rejestracji: 02.04.2014 |
Przerabiałem jak na razie trzy rodzaje akumulatorów 1. Żelowy firmy Toyama 120 Ah - najgorszy jaki miałem w tej cenie będą lepsze , po roku nie trzymał już tak jak na początku . Miałem 4 lata , na jego plus mogę powiedzieć to , że jak go utopiłem i po dobie wyłowiłem to dalej działał . Nie używam już . 2. Trojan SCS 130 Ah super akumulator do całodziennego pływanie , bezproblemowy , trzyma napięcie . Mam 2 lata i cały czas użytkuje i mam zamiar to robić dalej . 3. Mniejsze akumulatory wielkości od 7 Ah do 55 Ah np Eco Energy w technologii AGM . Super akumulatorki do echosondy , pompki , 55 mam podpięta pod silnik elektryczny używany razem z spalinowym . Polecam są dobre , cały czas używam . |
|
|
maweric |
Dodany dnia 20.02.2016 20:47
|
pasjonat Miejscowość: Radom Postów: 353 Data rejestracji: 27.03.2015 |
Sznajder Energy Plus 100ah głębokiego rozładowania trzeci sezon, trzyma OK. Po Toyamie i innych żelach zostaję przy kwasach . Lepiej wymienić co 3 lata na nowy kwasiak , koszt tylko 390 zł. To moje osobiste zdanie, Toyama za 800 zł przestała trzymać po roku, źle użytkowałem, gwarancja odrzucona , jakiś AGM nie wytrzymał sezonu też źle użytkowałem. |
|
|
Strzala |
Dodany dnia 20.02.2016 21:11
|
pasjonat Miejscowość: Postów: 30 Data rejestracji: 04.12.2015 |
Oj. Przerobiłem wiele w wersji marine - varta, sznajder, banner, hoppecke. Najlepszy działał 3lata ale spadek pojemności był zauważalny dużo wcześniej. Później udało się zakupić trojana ssc 225 i nie zmienię na nic innego. Ma już za sobą 4 sezony i jest ok. bo pojemność jeszcze ma dużą. Niestety obecnie cena troszkę odstrasza ale aku. jest odporny na głębokie rozładowanie, długie zimowe magazynowanie jak i chaotyczne ładowanie różnymi ładowarkami. Jedyne co trzeba pulnować to poziom elektrolitu (co jakiś czas to zeba dolać wody destylowanej). Ogólnie trojan jest jednym z najlepszych producentów aku trakcyjnych. Kto użytkuje melexy, wózki widłowe elektryczne, myjki i zamiatarki oraz podnośniki koszowe elektryczne ten wie o co chodzi. Siema. |
|
|
Mariusz Kulinski |
Dodany dnia 20.02.2016 21:57
|
pasjonat Miejscowość: Czerniejewo Postów: 2753 Data rejestracji: 24.12.2013 |
Dzięki. Czy żelowe mają coś na swoją obronę? Ktoś używa i mu się sprawdza? |
|
|
Marek Bukowski |
Dodany dnia 20.02.2016 22:05
|
pasjonat Miejscowość: Postów: 1899 Data rejestracji: 13.12.2014 |
Żelowe to bezpieczeństwo ,szczelnie zamknięty nie szkodzi zdrowiu ,jak kwasowe . |
|
|
Jacek Bartnik |
Dodany dnia 20.02.2016 22:23
|
pasjonat Miejscowość: Łódź Postów: 829 Data rejestracji: 22.06.2013 |
Marek Bukowski napisał(a Żelowe to bezpieczeństwo ,szczelnie zamknięty nie szkodzi zdrowiu ,jak kwasowe . A w jaki sposób akumulator na łódce czy pontonie może komuś zaszkodzić zdrowotnie?Pytam bo trochę tego nie kumam |
|
|
Marek Bukowski |
Dodany dnia 20.02.2016 22:33
|
pasjonat Miejscowość: Postów: 1899 Data rejestracji: 13.12.2014 |
Opary są szkodliwe . |
|
|
Mariusz Kulinski |
Dodany dnia 20.02.2016 23:27
|
pasjonat Miejscowość: Czerniejewo Postów: 2753 Data rejestracji: 24.12.2013 |
A używa ktoś aku trakcyjnych firmy SIAP ? |
|
|
Lucas |
Dodany dnia 21.02.2016 00:03
|
Administrator Miejscowość: Postów: 2471 Data rejestracji: 24.06.2013 |
Ja mam bannera ale niewiele mogę o nim powiedzieć, mam go dopiero sezon i cały czas jest ładowany od spaliny jak pływam. Do tego elektryka praktycznie używam tylko do kolekcji dryfu także za wiele się aku nie napracował. |
|
|
Strzala |
Dodany dnia 21.02.2016 08:34
|
pasjonat Miejscowość: Postów: 30 Data rejestracji: 04.12.2015 |
Jakie przeładowanie? Przecierz skoro ładuje spaliną to musi być tam regulator napięcia i to on odpowiada za prąd ładowania. Może niedopisałem ale ja tego trojana rozładowałem dość mocna (by nie powoedzieć do zera) kilkaset razy. Spróbujcie tak zrobić z bannerem czy sznajderem... Żelówka dobrej firmy to też dobry aku ale proszę nie mylić z AGM. Masz trojana w wersji żel. Jedyna przewaga tego akumulatora to jego szczelność i możliwością ść pracy na boku (choć nie na każdym). Wada to przede wszystkim większa masa w porównaniu z kwasowym, wysoka cena, mała odporność na skrajne rozładowanie, konieczność użycia dedykowanej ładowarki. Co do szkodliwości oparów to nie przesadzajmy. Gdyby miało to jakiś wpływ to kierowcy padali by jak kawki. Opary wytwarzają się podczas ładowania i jest to wodór. Temat szkodliwości uważam za wyssany z palca no chyba, że ktoś się inhaluje elektrolitem... |
|
|
Lucas |
Dodany dnia 21.02.2016 09:05
|
Administrator Miejscowość: Postów: 2471 Data rejestracji: 24.06.2013 |
Regulator napięcia jest w spalinie. Max ładowanie przy największych obrotach to chyba 14.7 ale nie pamiętam dokładnie bo ostatnio nie pływalem. |
|
|
salto |
Dodany dnia 21.02.2016 09:27
|
pasjonat Miejscowość: Kraków Postów: 633 Data rejestracji: 11.09.2013 |
Ja od zeszłego roku użytkuję Toyama 100Ah. Trudno coś więcej o nim powiedzieć bo był używany sporadycznie. Zobaczymy w tym sezonie jak będzie się sprawował.
Robert |
|
|
Mariusz Kulinski |
Dodany dnia 21.02.2016 21:35
|
pasjonat Miejscowość: Czerniejewo Postów: 2753 Data rejestracji: 24.12.2013 |
Akumulator z plusową płytą pancerną (ilość cykli 1200) Akumulatory specjalnego zastosowania to akumulatory trakcyjne z dodatnimi płytami pancernymi – wszystkie wykonywane są w naczyniach polipropylenowych z monowieczkiem zgrzewanym. Są to akumulatory lekkiej trakcji produkowane przez „S.I.A.P.” według kryteriów stosowanych przy produkcji akumulatorów trakcyjnych o wysokiej mocy. Baterie te charakteryzują się łatwą obsługą, poręcznością, mniejszą wagą, wysoką pojemnością i, w przypadku akumulatorów trakcyjnych z dodatnimi płytami pancernymi, także długą żywotnością. Akumulatory te stosuje się między innymi do agregatów myjących i pojazdów typu GOLF CAR. Firma „S.I.A.P.” na życzenie klientów może poszerzyć gamę produkowanych akumulatorów specjalnych z uwzględnieniem szczególnych wymagań. Parametry techniczne: Kod akumulatora: 6PT90 Napięcie: 12 Volt Pojemność: 120Ah/20Hr 90Ah/5Hr Rodzaj: Płyta dodatnia pancerna - 1200cykli Wymiary: dł. 345 x sz. 170 x wy. 235 Znalazłem taki ,na forach z różnymi maszynami czyszczącymi wypowiadają się o nich bardzo dobrze,niektórzy twierdzą,że tak dobre jak Trojan.Firma włoska,produkcja w Gliwicach.Cena ok 700zł za ten model.Możliwe,że się skuszę |
|
|
maweric |
Dodany dnia 22.02.2016 07:25
|
pasjonat Miejscowość: Radom Postów: 353 Data rejestracji: 27.03.2015 |
Podał byś jeszcze wagę tego akumulatora ?? |
|
|
Mariusz Kulinski |
Dodany dnia 22.02.2016 15:40
|
pasjonat Miejscowość: Czerniejewo Postów: 2753 Data rejestracji: 24.12.2013 |
Waga uformowanego 29kg. |
|
|
Strzala |
Dodany dnia 22.02.2016 17:04
|
pasjonat Miejscowość: Postów: 30 Data rejestracji: 04.12.2015 |
Co to znaczy uformowanego? Rozładowany lżejszy |
|
|
Mariusz Kulinski |
Dodany dnia 22.02.2016 17:12
|
pasjonat Miejscowość: Czerniejewo Postów: 2753 Data rejestracji: 24.12.2013 |
Uformowany ,to znaczy zalany elektrolitem,naładowany-czyli ready for use |
|
|
maweric |
Dodany dnia 23.02.2016 07:26
|
pasjonat Miejscowość: Radom Postów: 353 Data rejestracji: 27.03.2015 |
A to jest kwas, żel , wapniak czy inne ustrojstwo ? Naczytałem się za dużo i już mam mętlik . Też potrzebuję dokupić akumulator a przykrymi doświadczeniami nauczony chciałbym wreszcie coś kupić na parę lat. |
|
|
Mariusz Kulinski |
Dodany dnia 23.02.2016 17:35
|
pasjonat Miejscowość: Czerniejewo Postów: 2753 Data rejestracji: 24.12.2013 |
To jest kwasowy trakcyjny,taki jak w wózkach widłowych tylko w postaci akumulatora w jednej obudowie. Trzeba pilnować i dolewac wody destylowanej. |
|
Przejdź do forum: |