Fora partnerskie
Ostatnio dodane fotki
Nasz Banner
Translate
Logowanie
Aktualnie online
NASZ FANPAGE
Zobacz temat
nodan |
Dodany dnia 08.01.2017 18:26
|
pasjonat Miejscowość: Postów: 131 Data rejestracji: 22.11.2016 |
Pora odświeżyć temat. Stoję przed zakupem aku do dziobówki(praktycznie tylko do dryfu i późną jesienią na jeziorka. oraz echosondy, pompy zenzowej itp. Narazie chcę jeden duży 120-140ah. Doładowywany będzie ze spaliny, przy dużym spadku napięcia wiadomo do podpięcia pod dobrą ładowarkę. Jestem totalnie zielony w temacie. Sporo osób odradza żelówki. Doradzcie co wybrać aby posłużyło trochę. |
|
|
Lucas |
Dodany dnia 08.01.2017 20:08
|
Administrator Miejscowość: Postów: 2471 Data rejestracji: 24.06.2013 |
Wiesz ja już dwa lata używam bannera 100 ah i w sumie działa spoko. Używam w takim samym układzie jak ty chcesz. Nie kupowałem żelowego bo cały czas jest ładowany ze spaliny no i cena 2x niższa. |
|
|
Michal Wilk |
Dodany dnia 08.01.2017 21:30
|
pasjonat Miejscowość: Międzyrzecz Postów: 355 Data rejestracji: 19.07.2016 |
Lucas dobrze mówi nie ma sensu żelowego. Wystarczy jakaś tania 100. Silnik 55 na maks obrotach zużywa jakieś 54 ampery na godzinę, co ciekawsze na 4 biegu zużywa 26 amperów na godzinę. Przynajmniej tak mi się pamięta, bo sprawdzałem te informację 2 lata temu jak szukałem silnika dla siebie. Więc na takiej setce trochę popływasz... Ja na swoim aku (200Ah Exide Sonnenschein) na 3 biegu (minn kota 55lbs) trolowałem na jeziorze ponad 6 godzin i zużyłem aku gdzieś do połowy Ponton 320 plus minus 70kg |
|
|
mpruszek |
Dodany dnia 08.01.2017 22:16
|
pasjonat Miejscowość: Postów: 35 Data rejestracji: 24.01.2015 |
kup sobie jakiegoś AGM Zalety technologii AGM - cytuje : -Najlepsza zdolność przyjmowania ładunku, -4-krotnie dłuższa żywotność w pracy cyklicznej, -Optymalizacja pod kątem niepełnych doładowań, -Idealna do dużych samochodów, SUV-ów, vanów, pojazdów z systemem Start-Stop oraz pojazdów wyposażonych w wiele odbiorników prądu -Najwyższej klasy zabezpieczenia (szczelnie zamknięty - elektrolit uwięziony w macie szklanej) Ja mam z firmy ZAP w wersji AGM i jestem z niego zadowolony. |
|
|
nodan |
Dodany dnia 08.01.2017 23:59
|
pasjonat Miejscowość: Postów: 131 Data rejestracji: 22.11.2016 |
No raczej napewno będzie to kwasiak. Niektóre widzę, że są w wersji marine lub trakcyjne dedykowane do pracy cyklicznej jak na przykład ten: http://e-battery.pl/akumulatory-midac/678-midac-energy-12v-140ah-ew140.html Edytowane przez Longin Bojanowski dnia 09.01.2017 00:27 |
|
|
nodan |
Dodany dnia 09.01.2017 00:02
|
pasjonat Miejscowość: Postów: 131 Data rejestracji: 22.11.2016 |
Dodatkowo, aby kontrolować stan naładowania będę chciał w łodce zamontować kontroler napięcia choćby taki: https://www.aliexpress.com/item/New-Hot-Selling-12V-24V-Car-Motorcycle-LED-DC-Digital-Display-Voltmeter-Waterproof-Meter/32434493891.html?spm=2114.13010208.99999999.272.O5Agz0 Edytowane przez Longin Bojanowski dnia 09.01.2017 00:25 |
|
|
Mariusz Kulinski |
Dodany dnia 09.01.2017 01:18
|
pasjonat Miejscowość: Czerniejewo Postów: 2755 Data rejestracji: 24.12.2013 |
Midac Batteries z serii EnergyTrwałość: - 300 cykli do głębokości rozładowania 75% - 600 cykli do głębokości rozładowania 60% Słabo ,zobacz te : http://www.siap.pl/aku_spe_zas.php Produkowane w Polsce w Gliwicach.Mam 6PT90 i śmiga aż miło Aku trakcyjne z dodatnią płytą pancerną jest najlepiej przystosowane do zasilania silników elektrycznych. |
|
|
Marek Bukowski |
Dodany dnia 09.01.2017 11:26
|
pasjonat Miejscowość: Postów: 1899 Data rejestracji: 13.12.2014 |
nodan napisał(a Dodatkowo, aby kontrolować stan naładowania będę chciał w łodce zamontować kontroler napięcia choćby taki: https://www.aliexpress.com/item/New-Hot-Selling-12V-24V-Car-Motorcycle-LED-DC-Digital-Display-Voltmeter-Waterproof-Meter/32434493891.html?spm=2114.13010208.99999999.272.O5Agz0 Pomyśl ty może nad połączeniem silnika z echo , wszystkie parametry silnika włącznie z voltami miałbyś na jednym wyświetlaczu . Do docierania jak i użytkowania obrotościomierz też się przydaje . Suzuki 30 na filmie . YouTube Video |
|
|
nodan |
Dodany dnia 09.01.2017 14:04
|
pasjonat Miejscowość: Postów: 131 Data rejestracji: 22.11.2016 |
Marek Bukowski napisał(a nodan napisał(a Dodatkowo, aby kontrolować stan naładowania będę chciał w łodce zamontować kontroler napięcia choćby taki: https://www.aliexpress.com/item/New-Hot-Selling-12V-24V-Car-Motorcycle-LED-DC-Digital-Display-Voltmeter-Waterproof-Meter/32434493891.html?spm=2114.13010208.99999999.272.O5Agz0 Pomyśl ty może nad połączeniem silnika z echo , wszystkie parametry silnika włącznie z voltami miałbyś na jednym wyświetlaczu . Do docierania jak i użytkowania obrotościomierz też się przydaje . Suzuki 30 na filmie . YouTube Video Fajny bajer ;) |
|
|
Rafal Trajdos |
Dodany dnia 09.01.2017 19:45
|
pasjonat Miejscowość: Postów: 56 Data rejestracji: 22.04.2015 |
Ja używam toyame NPCG130Ah i na biegu trolingowym 2 dni spokojnie pływam, użytkowałem raczej katowałem go cały sezon i nie widzę różnicy. cena 1300zl chyba ze masz kogoś kto Ci na fakturę weźmie to zawsze masz minus vat polecam i pozdrawiam. |
|
|
szymong |
Dodany dnia 21.01.2017 23:53
|
pasjonat Miejscowość: żywiec Postów: 490 Data rejestracji: 23.07.2015 |
Ja używam bb battery 75ah żelowe cena około 900zl mam 6 sztuk i jestem bardzo zadowolony.
C&R!!! |
|
|
Kedar |
Dodany dnia 22.01.2017 12:13
|
pasjonat Miejscowość: Przemyśl Postów: 203 Data rejestracji: 02.10.2013 |
Ja śmigam na kwasowym Trojanie 150 od ok. myślę, ośmiu lat i wiadomo ,że to już nie jest to, co było na początku, ale tak jak wszyscy zgodnie podkreślają, są to rewelacyjne akumulatory. Przeżył masę rozładowań prawie do zera i dalej ma niezły ciąg. Często robię takie mini zasiadki, ala karpiowe i jednak jest on trochę za ciężki, szczególnie jak biorę ze sobą na szybko mały pontonik i jest kawałek do przeniesienia go. Rozmawiałem nie dawno z panem, z pewnego dużego internetowego sklepu względem zakupu, i przedstawiłem mu moje potrzeby. Polecił mi aku. firmy Nerbo, wykonany w technologii AGM, w tym przypadku NERBO NBC 12V/80Ah CYKLICZNY. Czy ktoś z kolegów ma jakieś zdanie na temat tego produktu.??? |
|
|
lukasz w |
Dodany dnia 23.01.2017 17:39
|
pasjonat Miejscowość: Postów: 129 Data rejestracji: 12.09.2015 |
Jeżeli ktoś potrzebuje baterii żelowych nowych różne pojemności można pisać na priv. 1/3 ceny rynkowej. |
|
|
szymong |
Dodany dnia 23.01.2017 17:42
|
pasjonat Miejscowość: żywiec Postów: 490 Data rejestracji: 23.07.2015 |
lukasz w napisał(a Jeżeli ktoś potrzebuje baterii żelowych nowych różne pojemności można pisać na priv. 1/3 ceny rynkowej. Polecam C&R!!! |
|
|
Lemiux |
Dodany dnia 02.03.2017 08:33
|
pasjonat Miejscowość: Goczałkowice-Zdrój Postów: 267 Data rejestracji: 24.06.2015 |
Czy ogarnia ktoś akumulatory na tyle by mi powiedzieć jaka jest różnica między aku ZAP i Trojan, że różnica w cenie jest 1 000 zł ? http://allegro.pl/akumulator-do-lodzi-102ah-trojan-gel-100ah-lubon-i6218237389.html http://allegro.pl/akumulator-95-ah-zap-sznajder-agm-105-90-100-zel-i6732087522.html Edytowane przez Jan Brzozowski dnia 02.03.2017 18:12 |
|
|
Mariusz Kulinski |
Dodany dnia 02.03.2017 16:11
|
pasjonat Miejscowość: Czerniejewo Postów: 2755 Data rejestracji: 24.12.2013 |
ZAP to aku rozruchowe udające trakcyjne, a Trojan to pełna trakcja zrobiona tak jak trzeba,czyli z grubych płyt a to kosztuje.Różnica żywotności przy głębokim rozładowaniu kilkukrotna,nie wspominając o różnicy w czasie plywania. |
|
|
maweric |
Dodany dnia 02.03.2017 22:14
|
pasjonat Miejscowość: Radom Postów: 353 Data rejestracji: 27.03.2015 |
Mariusz Kulinski napisał(a ZAP to aku rozruchowe udające trakcyjne, a Trojan to pełna trakcja zrobiona tak jak trzeba,czyli z grubych płyt a to kosztuje.Różnica żywotności przy głębokim rozładowaniu kilkukrotna,nie wspominając o różnicy w czasie plywania. Wszystko się zgadza, ale ........, główna różnica Trojan aku żelowe , ZAP - AGM Występują AGM ( również w tej kasie ), które nie są aku. rozruchowymi, a typowo trakcyjnymi.Trzy sezony używam Megaligth 100 ah ( kupiony też koło Grójca )nie jest to aku rozruchowy, spisuje się super, trzyma jak nowy faktem jest, że zawsze używam strażnika aku. Co do Trojana używałem półtora sezonu padł na gwarancji , niestety nie uznano gwarancji ( złe użytkowanie, itd ), 900 zł w plecy. Koledze Trojan padł po 4 sezonach, jak dla mnie aku przereklamowane, płaci się za nazwę nie za jakość. Jako zapas używam kwasiaka ZAP -marine 100ah 4 sezony i pewnie jeszcze kilka da radę, jeśli miałbym kupować kolejne, na pewno będzie to AGM za 500 zł + kwasiak 300 zł na zapas. Raczej wolę wymienić na nowe po 4-5 sezonach niż pakować ponad 1000 zł w jedną sztukę. |
|
|
Lucas |
Dodany dnia 02.03.2017 22:21
|
Administrator Miejscowość: Postów: 2471 Data rejestracji: 24.06.2013 |
I ja słyszałem, że sporo ludzi narzeka na te trojany... Również używam kwasiaka. |
|
|
Mariusz Kulinski |
Dodany dnia 02.03.2017 23:01
|
pasjonat Miejscowość: Czerniejewo Postów: 2755 Data rejestracji: 24.12.2013 |
Pewnie Trojan jedzie już po marce i jak większość przeniósł produkcję.Sporo przeczytałem i rozmawiałem z siedzącymi w temacie napędów DC (serwisanci wózków,paleciaków ,szorowarek itp).Zdecydowana większość polecała akumulatory trakcyjne kwasowe z dodatnią płytą pancerną jako najlepsze i najżywotniejsze źródło zasilania silników DC.Zakupiłem taki i używam ,zobaczymy ile wytrzyma.Link do niego macie wyżej.Nie twierdzę ,że wszystkie aku typu MARINE to rozruchowe ,ale zdecydowana większość niestety tak ,dają trochę grubsze płyty i inną naklejkę.Inna sprawa to to ,że czasami trafi się na dobry egzemplarz i jak się dba to działa długo a czasami padnie po sezonie.Takie czasy. |
|
|
lukasz w |
Dodany dnia 02.03.2017 23:06
|
pasjonat Miejscowość: Postów: 129 Data rejestracji: 12.09.2015 |
Praktycznie wszystkie to kwasowe. Inaczej wykonane.
Edytowane przez lukasz w dnia 02.03.2017 23:15 |
|
Przejdź do forum: |