Aby w pełni korzystać z serwisu ../ należy się zarejestrować.
Można to zrobić
TUTAJ
Zapraszamy na SUMOWA PASJA - Forum sumowe - Forum wędkarskie o sumach
Ten aplet jest widoczny tylko dla niezarejestrowanych użytkowników!

Translate

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Goście: 5

· Użytkownicy:


· Łącznie użytkowników: 2,134

· Najnowszy użytkownik: Jussick


NASZ FANPAGE

Zobacz temat

 Drukuj temat
Szafa
Ja w tym roku będę sypiał na wodzie w moim koliberku 400dsl do którego zamontowałem namiotD
Catfishing - Way of life
Zachęcam do subskrypcji kanału YouTube „SILURO TV”
https://m.youtube.com/channel/UCKwhUcP9q8umDUdfaiq1fNQ
Facebook:
https://www.facebook.com/Siluro-W%C4%99dkarstwo-Sumowe-258822917894365/
 
Mariusz Kulinski
I Pochwal się tym namiotem.
Nie zabijaj swojej pasji.Pstryk i do wody.
Pozdrawiam Qla.
 
Szafa
Jak tylko zwoduje, teraz nie dam rady bo nie zrobiłem foty, a wszystko już złożone w garażu U
Catfishing - Way of life
Zachęcam do subskrypcji kanału YouTube „SILURO TV”
https://m.youtube.com/channel/UCKwhUcP9q8umDUdfaiq1fNQ
Facebook:
https://www.facebook.com/Siluro-W%C4%99dkarstwo-Sumowe-258822917894365/
 
Janusz81
Chętnie też bym to zobaczył, bo w planach też mam spróbować nocki na wodzie ale to zobaczymy. Sam robiłeś namiot, czy od nowa czy przeróbka czegoś ?
CATCH & RELEASE
 
Szafa
Oryginalny Kolibri .
Catfishing - Way of life
Zachęcam do subskrypcji kanału YouTube „SILURO TV”
https://m.youtube.com/channel/UCKwhUcP9q8umDUdfaiq1fNQ
Facebook:
https://www.facebook.com/Siluro-W%C4%99dkarstwo-Sumowe-258822917894365/
 
Piotr76
Witam sumiastych, czy ktoś z was ma miał do czynienia z pontonem firmy Bark, pod silnik zaburtowy elektryczny np lub spalinowy ?
 
maciek1982
Urzywam barka 420 od 4 lat i nie mogę złego słowa powiedzieć poza tym że trochę faluje podłoga na dużej fali przy większych prędkościach
 
Piotr76
maciek1982 napisał(aM

Urzywam barka 420 od 4 lat i nie mogę złego słowa powiedzieć poza tym że trochę faluje podłoga na dużej fali przy większych prędkościach

A jaki masz tam śilnik założony ?
 
maciek1982
20 km Volvo penta w dwie osoby tzn ja z Frankiem plus trochę klamotów drugi silnik elektryczny i akumulator płynie 42-46km/h.Silnik jest z długą stopą . Podejrzewam jak by go podnieść o 6-7cm to by jeszcze więcej wydusił
 
roberto7
Ma takie pytanie bo od lat używam tego samego pontonu i pora by była na niego już . Jak ma się szerokość pontonu do wchodzenia w ślizg przy granicznym obciążeniu . Chodzi mi o to czy ponton długi a wąski czy długi i szeroki .Są modele o jednej długości a szerokość różni się o 15 cm . Co więcej są różne kile i różne kształty ołówków ,chodzi o doradzenie jaki ponton wybrać .Mam silnik 10 od nowości w sumie 4 letni a pływany może ze 30 godzin więc nie chciał bym go wymieniać a we dwóch i sporo gratów wozić trzeba i dobrze by poleciał ponton w jakimś ślizgu a nie w wyporze 5 km/h pod prąd .
 
maweric
Szerokość +/- 20 cm nie ma wpływu na wchodzenie w ślizg. Ważne by podłoga była profilowana nie wypychana przez pompowany kil. Natomiast ołowki mają wpływ co do startu pontonu jak i sterowności najmniej sprawdzają sie okrągłe zakończenia ( przeważnie te pontony myszkują podczas większej prędkości )
 
pontony.maweric.pl
Kiersnowski Artur
roberto7 napisał(aM

Ma takie pytanie bo od lat używam tego samego pontonu i pora by była na niego już . Jak ma się szerokość pontonu do wchodzenia w ślizg przy granicznym obciążeniu . Chodzi mi o to czy ponton długi a wąski czy długi i szeroki .Są modele o jednej długości a szerokość różni się o 15 cm . Co więcej są różne kile i różne kształty ołówków ,chodzi o doradzenie jaki ponton wybrać .Mam silnik 10 od nowości w sumie 4 letni a pływany może ze 30 godzin więc nie chciał bym go wymieniać a we dwóch i sporo gratów wozić trzeba i dobrze by poleciał ponton w jakimś ślizgu a nie w wyporze 5 km/h pod prąd .

Szerokość ma dużo dla wygody i te 15-20cm potrafi zrobić różnicę. Co do silnika, miałem ponton od Mawerica czyli Maweric 330, na starym silniku bo niemal 40-letnim czyli Johnson 9,9KM gdy byłem sam z bambetlami w ślizgu pod prąd płynął powyżej 30km/h i to dobrze powyżej, we dwóch pływaliśmy do 30km/h.
Koniec żartów Panowie. Zaczęły się schody.

Karabin czasem sam strzela, ale trafiać to trzeba umić.
 
roberto7
Ja na tohatsu 9,8 z fabryczną śrubą na pontonie 3m z obciązeniem ja 115kg i ze 20kg gratów max 38 km/h z nurtem . Pytałem bo zdarza się pływać we dwóch i 3 m to mało zwłaszcza gdy płynie się na nockę . Wielkość pontonu to nie wszystko bo im większy tym więcej miejsca to oczywiste .Chodzi mi o to czy taki ponton 3,7 m poleci w ślizgu z dwoma osobami na motorku 9,8 a jeśli będzie na granicy wejścia w ślizg to jaki model jest odrobinę lepszy .Jak wiadomo każdemu kto pływa najważniejsze jest by ponton wyskoczył z zanurzenia na powierzchnię bo gdy to nastąpi to opory są już na tyle małe że płynie w ślizgu szybszym czy wolniejszym ale w ślizgu . Stąd pytanie czy przy tej samej długości szerszy ponton ułatwia czy utrudnia wejście w ślizg .Niby im szerszy tym zanurzenie mniejsze ma ale gdy daje się gazu tył pontonu idzie w dół a dziób w górę i czy wtedy szerszy ponton nie stawia większego oporu ? Niby zanurzenie mniejsze ma szeroki ale w praktyce może być różnie i tylko praktyk może wiedzieć jak jest .Stąd moje pytanie. Rozwiązaniem jest mocniejszy silnik tyle że powyżej 13,5 a w praktyce jest to 10 potrzeba patentu na który nie bardzo mam czas i szkoda mi pozbywać się nowego silnika po 30 godz pracy w sytuacji gdy może uda się dobrać ponton tak by udało się pływać w jako takim ślizgu przy obciązeniu ok 300kg na pokładzie . Nie zamierzam osiągać jakiś prędkości ,wystarczy że będzie to 25km/h bo pamiętam kiedyś sprawdzałem i na gps ponton w jako taki ślizg zaczynał wchodzić przy 17-18 km/h . Pontony maverick pewnie dobre tylko jak tak przeglądam to te modele które mają ołówki ścinane skośnie (nie klasyczne ) mają też ten bardziej wybrzuszony kil . W sumie mi on nie przeszkadza tylko podobno ten model gorzej wchodzi w ślizg niż z mniejszym kilem . Co więcej na płytkiej wiśle czasem na płyciznach taki kil szoruje po piachu i na podniesionym częściowo silniku nie idzie przepłynąć przez mieliznę . Najlepiej by zebrać zestawienie cech pontonu który najlepiej wchodzi w ślizg ,ma najmniejsze opory . Czyli długi i węższy czy długi ale poszerzany model , jaki kil ? ten wybrzuszony mocniej czy ten mniej .Bo ołówki to wiadomo że przedłużona linia wody pod ołówkami wydaje się sensowna .Pamiętam też że na silniku 10 we 3 na pychówce trzeba było pływać na pół gazu i łódka leciała w slizgu a pełny gaz skończył by się wciśnięciem pawęży pod wodę .Pychówka z tworzywa przy szerokości ok 1 m i długości 6 m jak widać potrzebowała połowę mocy 10 konnego silnika .Pewnie z powodu że wąska . Każdy wpis mile widziany.
Edytowane przez roberto7 dnia 19.02.2020 20:26
 
roberto7
Mawerick co znaczy podłoga profilowana ? Nie wypychana przez kil ? Nie bardzo rozumiem .Piszesz o ribie ?
 
Kiersnowski Artur
Podłoga profilowana to taka co ma dmuchany kil, który po napompowaniu tworzy odpowiedni profil gumy, oczywiście przed pompowaniem kila najpierw należy w gumiaku zamontować podłogę czy to ze sklejki czy to aluminiową, od której dmuchany kil będzie się "odpychał" tworząc odpowiedni profil.
Koniec żartów Panowie. Zaczęły się schody.

Karabin czasem sam strzela, ale trafiać to trzeba umić.
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.12
9,888,569 unikalne wizyty