Aby w pełni korzystać z serwisu ../ należy się zarejestrować.
Można to zrobić
TUTAJ
Zapraszamy na SUMOWA PASJA - Forum sumowe - Forum wędkarskie o sumach
Ten aplet jest widoczny tylko dla niezarejestrowanych użytkowników!

Translate

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Goście: 3

· Użytkownicy:


· Łącznie użytkowników: 2,435

· Najnowszy użytkownik: rradiw


NASZ FANPAGE

Zobacz temat

 Drukuj temat
Kiersnowski Artur
roberto7 napisał(aM

Ludzie mają i chwalą . Najwięcej krytykują ci co nie mieli . Czy parsun to to samo co yamaha ? Moim zdaniem to to samo co tohatsu ,przynajmniej identyczne pojemności ,przełożenia i kształt . Teraz dopiero tohatsu zmienilo obudowę ......no czymś muszą się odróżniać . Może jakość wykonania i materiały są inne ale czy na pewno ? W końcu cena podobna pomimo że robią chińskie ręce .


Ja chinola miałem, używałem i krytykuję. Góra co drugie niezbyt intensywne pływanie był w serwisie bo regulacje, bo świece palił, jak na 20h starczyły to był cud (pamiętam jak dziś, funkiel nówka po dotarciu przepisowym przez serwis, zabrałem na weekend pływania, w niedzielę z rana zaczęły się problemy aż w pewnym momencie zgasł i amba, przez całe jezioro do bazy na holu, świeżak nie wiedziałem co jest, okazało się że właśnie spalił świecę, kolejne dwa pływania podobnie aż zacząłem wozić ze sobą, bo potrafił w środku płynięcia na środki rzeki zgasnąć), albo uszczelkę pod głowicą wydmuchało, to cewka padła i tak mógłbym wyliczać długo. Miałem nóweczke, bardzo się cieszę że udało się sprzedać, w sumie nawet z niewielką stratą, ale przez kilka lat posiadania seakinga (pod plastykiem na co drugiej części było parsun), nie mogłem być pewny że jak z wody spłynąłem ze sprawnym silnikiem, to będzie sprawny również w momencie następnego pływania, psuł się nie wiadomo z czego. Jak ktoś lubi ryzyko to proszę bardzo, ale jest wysokie ryzyko trafienia bubla. Mój obecny Evinrude, który liczy sobie ponad 40 lat jest lepszy niż ten nowy chinol, którego miałem. Co do prędkości więcej niż 6-7km/h szuflandią nie udało się popłynąć, sam, bez zbędnego mandżuru czyli obciążenia na łódce. Tak więc NIE POLECAM CHIŃSZCZYZNY.
Edytowane przez Kiersnowski Artur dnia 14.02.2017 08:20
Koniec żartów Panowie. Zaczęły się schody.

Karabin czasem sam strzela, ale trafiać to trzeba umić.
 
roberto7
Ja miałem honde 5 i nikomu nie polecam. O bezawaryjnosci nie ma co wspominać. Zawsze coś nie tak. Niby markowy a psuł się to od nowości. Obecnie tohatsu ale ma max 20 godz wypływają więc zbyt wcześnie oceniać. Na pewno jest problem z gaźnikiem jak paliwo zostawić.
 
Longin Bojanowski
Ja mam od 4 lat Tohatsu 6 SUL (śruba uciągowa, alternator). Napędza sporą łódź. I nie mam problemów nawet na dużej fali. W ślizgu nie pływam bo ta moja łódka nie jest do tego stworzona.
sumowapasja.pl/images/imagehost/4d39ac2b0e34224512d18cffd8f00129_resized.jpg
0 problemów, poza tym zostawianiem paliwa w gaźniku. Jak zostawisz to jakieś dysze się zapychają i nierówno chodzi na małych obrotach. Na większych problem znika. Po 3 latach wymieniłem świecę.
Byłem kiedyś użytkownikiem FS. Ale wolę być tutaj.
LONIEK, "TETRYK II"
 
Kiersnowski Artur
W kwestii pozostawienia paliwa w gaźniku, ŻADEN silnik tego nie lubi. ŻADEN, za każdym razem należy paliwo spalić do zera.
Koniec żartów Panowie. Zaczęły się schody.

Karabin czasem sam strzela, ale trafiać to trzeba umić.
 
Mateusz Wisniewski
i ja chyba nową Tośke 5 km kupie P
 
pursuit
Marek Bukowski napisał(aM

Najtaniej chyba aby pływać , pomyślałbym nad składakiem . Niezawodny silnik briggs&stratton 6hp (800 zł chłodzony powietrzem ) z dokręconą kolumną jakiegoś starego modelu .

sumowapasja.pl/images/imagehost/f98ed07a4d5f50f7de1410d905f1477f_resized.jpg



witam
raczej z tej konstrukcji rarytasów bym się nie spodziewał silniki kosiarek mają max obroty ok 3000 czyli połowę max obrotów zaburtowych
w spodzinie od yamahy 6ps jeden obrót śruby przypada na trzy obroty wałka
pływać na tym można ale bez efektów ( przerabiałem to)
pływając na takim wynalazku można się poczuć jak w c-360 hałas że nie idzie wytrzymać - polecam od razy zakupić coś na ochronę słuchu
pzdr
 
Mariusz Kulinski
Dokładnie tak jak piszesz ,taki napęd to od biedy jako manewrowy za nieduże pieniądze.Do napędu głównego to się nie nadaje.Na napęd główny to dwa cylindry ,bo jeden to sobie kiepsko radzi z racji pulsacji mocy-zwłaszcza w czterosuwach.
 
maweric
Artur SeaKing i Parsun to ten sam silnik tylko 2 nazwy dla dwóch dystrybutorów. Co do jakości, jak trafisz zły egzemplarz to pozamiatane. Teraz to się zdarza rzadziej bo zmienili ze dwa lata temu całą linie produkcyjną, bodajże na simensa i jakość się poprawiła..
Ale wśród firmowych też zdarzają się felerne egzemplarze i nie wiadomo dlaczego U U
 
pontony.maweric.pl
Marek Bukowski
Pływać to pływa ,silnik nowy bezawaryjny .Do 1500pln jakby wyszła przeróbka chyba wolałbym jak nowego chinola 5hp typu Capral .Na long tail jakoś pływają na podobnych silnikach . G

YouTube Video


YouTube Video
 
slawomir frach
Ja tam jednak wolałbym jakąś firmówkę. Po prostu spał bym spokojnej. Pytanie tylko na którą się zdecydować?
Pozdrawiam
 
Marek Bukowski
Chyba wielu by wolało ale nie każdy chce szaleć z zakupami . G
Osobiście wybrałbym Hondę albo Yamahę ale tylko z racji że jestem ich chyba trochę fanem ,Suzuki mi przeszło .
 
slawomir frach
Myślałem nad Hondą ale fakt że nie ma tam baku stałego tylko doczepiony mnie trochę zniechęca :/ a boję się zobaczyć ceny tego nowego modelu bo planuję się zmieścić do 5 tyś.
 
Mateusz Wisniewski
Ja też czegoś do 5 szukam i stanęło jak narazie na tohatsu 5 km rozważam jeszcze jakaś uzywke 9.9 ale co nowe to nowe
 
Kiersnowski Artur
maweric napisał(aM

Artur SeaKing i Parsun to ten sam silnik tylko 2 nazwy dla dwóch dystrybutorów. Co do jakości, jak trafisz zły egzemplarz to pozamiatane. Teraz to się zdarza rzadziej bo zmienili ze dwa lata temu całą linie produkcyjną, bodajże na simensa i jakość się poprawiła..
Ale wśród firmowych też zdarzają się felerne egzemplarze i nie wiadomo dlaczego U U


Rysiu ja ze dwa lata jak pozbyłem się swojego gniota, jak ja się cieszyłem że znalazłem chętnego :-).
Koniec żartów Panowie. Zaczęły się schody.

Karabin czasem sam strzela, ale trafiać to trzeba umić.
 
Kiersnowski Artur
slawomir frach napisał(aM

Myślałem nad Hondą ale fakt że nie ma tam baku stałego tylko doczepiony mnie trochę zniechęca :/ a boję się zobaczyć ceny tego nowego modelu bo planuję się zmieścić do 5 tyś.


Co do linii paliwowej, bo chyba o to Tobie chodzi, to bardzo dobre rozwiązanie, bak stały jest ok, gdy mało pływasz i wiesz że ten 1-1,5l Tobie wystarczy, gdy planujesz długie pływanie, to linia jest znacznie lepszym rozwiązaniem. Kanister musisz mieć na dolewki a dolewanie gdy woda buja to istna masakra. Linia znacznie praktyczniejsza, a nową kompletną za zbiornikiem 12l można kupić za 200zł.
Koniec żartów Panowie. Zaczęły się schody.

Karabin czasem sam strzela, ale trafiać to trzeba umić.
 
roberto7
Nowe wcale nie jest takie cacy .Jak kupiłem nówkę i za każdy przegląd trzeba płacić nienormalne ceny . Myślę że za 5 km trzeba liczyć od 200 w górę i tak po 20 godzinach ,po 100 godz póżniej przegląd przed zimą i tak do końca gwarancji . Chyba że kupuję się i olewa ich gwarancje . Ja w hondzie miałem sporo awarii i za przedłużenie do 5 lat gwarancji musiałem płacić . Na początek oprócz przeglądów musiałem płacić za przegląd po przeglądzie bo serwisant tak rozregulował silnik że pływać się nie dało . W autoryzowanym punkcie hondy !!! Póżniej silnik się przytarł nie wiadomo czemu i pomimo że naprawili stwierdzili że żadnej awarii nie było .Jasne bo kto odebrał by zatarty silnik po ich naprawie . Jak sznurek od szarpanki się zerwał policzyli 59 zł za metr sznurka i za wymianę osobno . W końcu dałem spokój i sam serwisowałem i regulowałem silnik . Skończyły się problemy i koszty .
 
Mateusz Wisniewski
ja jestem tego zdania że na pierwszy przegląd trzeba zawieźć resztę można olać P
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.09
18,477,859 unikalne wizyty