Aby w pełni korzystać z serwisu ../ należy się zarejestrować.
Można to zrobić
TUTAJ
Zapraszamy na SUMOWA PASJA - Forum sumowe - Forum wędkarskie o sumach
Ten aplet jest widoczny tylko dla niezarejestrowanych użytkowników!

Translate

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Goście: 2

· Użytkownicy:


· Łącznie użytkowników: 2,203

· Najnowszy użytkownik: Truthful


NASZ FANPAGE

Zobacz temat

 Drukuj temat
pepe79
Jest tutaj jeszcze inny problem... mianowicie gdyby było więcej kontroli, więcej patroli na wodzie to może i byłoby spokojniej.
 
roberto7
Czy szkolenie i egzamin blokują manetkę gazu ? Nie . Więc nie mają wpływu na bezpieczeństwo . Z drugiej strony oleju w głowie żaden egzaminator nie sprawdzi . Dobrym przykładem są kraje gdzie nie ma egzaminów na prawo jazdy . Jakoś większej statystyki wypadków nie notują .
 
Marek Bukowski
Nawet w porcie gdzie nie ma prędkości szkoda lepszej łódki zostawić ,myśląc że jakiś pływak bez znajomości znaków ,obycia i oc nam ją podrapie jak będzie parkował swojego burchla (skuter) którego wypożyczył .H
 
SYMBIOZA
temat brzmi....
PATENT STERNIKA MOTOROWODNEGO
więc kolego roberto7 załóż może nowy temat i tam ciągnij dyskusję
 
roberto7
Nie ma już o czym dalej ciągnąć tematu .
 
Lucas
Możecie kontynuować w hyde park. Tam przeniosłem posty nie związane z tematem.
 
pepe79
A kto z Was ma Patent sternika?
Tak tylko z ciekawości pytam...
 
Robert Pytka
Ja mam Żeglarza Jachtowego i Motorowodnego Sternika Morskiego
 
roberto7
Ja rozumie że za 50 zł nikt nie będzie szkolił ,podstawiał łódkę i ją tankował oraz zapraszał egzaminatora ale ceny które proponują to przegięcie a i zwyczajnie nie każdy potrzebuje . Co do mocy silników to też dziwną granice ustawili . Nawet na 8 km silniku gdy w ślizgu wpakujemy się na ostre jak dzidy konary przy wyspach to może się skończyć tragicznie więc jaka różnica w mocy 13 koni czy 25 koni . Z drugiej strony np pontonem trudno komuś krzywdę zrobić ,no może poza tym że wypadnie za burtę . Może ustawodawcy bardziej chodziło o blokowanie torów wodnych ale wówczas można blokować i łódką z silnikiem elektrycznym .
 
Jan Brzozowski
Panowie, podobno nasze patenty sternika nie są honorowane za granicą, a patenty zagraniczne nie są honorowane w Polsce. Dlaczego? Jak zwykle, urzędasy olały swoje obowiązki i teraz jak zwykle cierpią obywatele.

Po prostu Polska nie przystąpiła do Rezolucji nr 40 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ i nie może wydawać certyfikatów ICC. Tak więc nie tylko certyfikaty ICC nie są honorowane w Polsce, ale niestety nasze patenty są nieważne zagranicą !
Można pływać na silnikach, które nie wymagają uprawnień.
Życzę wszystkim sumów 2+ pozdrawiam, Tetryk I U
 
Jan Brzozowski
Taka ciekawostka. Stanowisko Urzędu Morskiego w sprawie certyfikatu ISSA



Uznawanie przez polską administrację morską certyfikatów ISSA

W związku z licznymi pytaniami, kierowanymi do Ministerstwa Infrastruktury, dotyczącymi możliwości posługiwania się przez żeglarzy na terytorium Polski certyfikatami kompetencji wydawanymi przez ISSA (International Sailing Schools Association), resort zwrócił się administracji morskiej Wielkiej Brytanii (MCA - Maritime&Coastguard Agency) z prośbą o wyjaśnienie tej kwestii. Zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami, osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej w innym państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie posiadanych uprawnień, potwierdzonych stosownym dokumentem. Za dokument, w rozumieniu art. 37a ust. 6 Ustawy o żegludze śródlądowej, należy rozumieć dokument wydany przez administrację danego państwa lub podmiot przez nią upoważniony. Z otrzymanej przez Ministerstwo Infrastruktury odpowiedzi od MCA jednoznacznie wynika, że ISSA nie posiada uznania administracji brytyjskiej ani prawa do wydawania jakichkolwiek certyfikatów kompetencji w jej imieniu. Mając na względzie powyższe, a także przepisy art. 37a Ustawy o żegludze śródlądowej, należy wobec tego uznać, że certyfikaty kompetencji ISSA nie mogą być traktowane jako dokumenty uprawniające do prowadzenia jachtów żaglowych albo motorowych na terytorium RP.


https://www.ums.gov.pl/bezpieczenstwo-morskie/
528-uznawanie-przez-polska-administracje-morska-certyfikatow-issa?fbclid=IwAR1GyU1Oqe2DMouFUfsCXT0_
0GePxIK94dFtBjKOXwc3oQc0H42l4poKQOo
Życzę wszystkim sumów 2+ pozdrawiam, Tetryk I U
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.07
11,231,646 unikalne wizyty