|
Jan Brzozowski |
Dodany dnia 26.03.2018 20:31
|
Właściciel strony
Tetryk I
Miejscowość: Kąkolewo-Leszno
Postów: 4720
Data rejestracji: 22.06.2013
|
Panowie, jak niektórzy wiedzą, mam używany silnik Honda BF 10 D.
Jest odpalany na szarpaka, ale również na rozrusznik.
Teraz moje pytania:
Jak i gdzie podłączyć akumulator?
Skąd wyprowadzić kable do ładowania?
Każda odpowiedź mile widziana.
Poniżej kila fotek od strony rozrusznika.
Życzę wszystkim sumów 2+ pozdrawiam, Tetryk I |
|
|
|
Lucas |
Dodany dnia 26.03.2018 20:47
|
Administrator
Miejscowość:
Postów: 2471
Data rejestracji: 24.06.2013
|
Tu masz regulator napięcia. Popatrz gdzie idą od niego kabelki, powinny wychodzić żółte, czerwony i chyba zielony. Żółte powinny iść od alternatora, a czerwony i zielony to plus i minus. Plusowy bezpośrednio do aku, a minusowy może iść też do masy silnika i dopiero do aku.
|
|
|
|
Jan Brzozowski |
Dodany dnia 26.03.2018 21:05
|
Właściciel strony
Tetryk I
Miejscowość: Kąkolewo-Leszno
Postów: 4720
Data rejestracji: 22.06.2013
|
Łukasz, jak powiększysz fotę, to z prawej strony wychodzą kable, ale nima czerwonego
A gdzie podłączyć rozruch?
Życzę wszystkim sumów 2+ pozdrawiam, Tetryk I |
|
|
|
Lucas |
Dodany dnia 26.03.2018 22:18
|
Administrator
Miejscowość:
Postów: 2471
Data rejestracji: 24.06.2013
|
A masz kable od rozruchu gdzieś na wierzchu czy brak i nie wychodzą spod czapy? |
|
|
|
Jan Brzozowski |
Dodany dnia 26.03.2018 22:38
|
Właściciel strony
Tetryk I
Miejscowość: Kąkolewo-Leszno
Postów: 4720
Data rejestracji: 22.06.2013
|
Kabli do rozruchu brak. Do ładowania tez brak. Może przy silniku jest jakieś gniazdo, do którego można kable do ładowania podpiąć, ale przy oględzinach nic nie zauważyłem.
Życzę wszystkim sumów 2+ pozdrawiam, Tetryk I |
|
|
|
Marek Bukowski |
Dodany dnia 27.03.2018 05:21
|
pasjonat
Miejscowość:
Postów: 1899
Data rejestracji: 13.12.2014
|
Plus na rozrusznik ,minus do bloku (gdzieś jest wolny otwór gwintowany , często pod rozrusznikiem ) .Odpalić motor i sprawdzić ładowanie akumulatora , przy okazji można poszukać bezpiecznika ładowania (może być pod tą jasną zaślepką w prawym górnym rogu ) . |
|
|
|
Lucas |
Dodany dnia 27.03.2018 05:55
|
Administrator
Miejscowość:
Postów: 2471
Data rejestracji: 24.06.2013
|
Ja zobaczę dziś jak wrócę do domu w mojej hondzie jak jest. |
|
|
|
Mariusz Kulinski |
Dodany dnia 27.03.2018 10:51
|
pasjonat
Miejscowość: Czerniejewo
Postów: 2753
Data rejestracji: 24.12.2013
|
Ten z czerwoną taśmą izolacyjną to kabel zasilający przekaźnik solenoid od rozrusznika.Musisz sprawdzić gdzie on idzie.
Nie zabijaj swojej pasji.Pstryk i do wody.
Pozdrawiam Qla. |
|
|
|
Marek Bukowski |
Dodany dnia 27.03.2018 12:29
|
pasjonat
Miejscowość:
Postów: 1899
Data rejestracji: 13.12.2014
|
Nie umiem wklejać pdf to zdjęcie zrobiłem .
|
|
|
|
Mariusz Kulinski |
Dodany dnia 27.03.2018 15:10
|
pasjonat
Miejscowość: Czerniejewo
Postów: 2753
Data rejestracji: 24.12.2013
|
Czyli plus aku osobnym kablem do tego z czerwoną izolacją a minus do obudowy i powinno śmigać.
Nie zabijaj swojej pasji.Pstryk i do wody.
Pozdrawiam Qla. |
|
|
|
Jan Brzozowski |
Dodany dnia 03.06.2018 15:24
|
Właściciel strony
Tetryk I
Miejscowość: Kąkolewo-Leszno
Postów: 4720
Data rejestracji: 22.06.2013
|
Jeśli ktoś ma Hondę z rozrusznikiem, może mógłby cyknąć fotkę z podłączeniem kabli do rozrusznika i alternatora
Życzę wszystkim sumów 2+ pozdrawiam, Tetryk I |
|
|
|
Mariusz Kulinski |
Dodany dnia 03.06.2018 23:02
|
pasjonat
Miejscowość: Czerniejewo
Postów: 2753
Data rejestracji: 24.12.2013
|
Zobacz gdzie jest drugi koniec tego grubego kabla owiniętego czerwoną izolacją z drugiej i trzeciej fotki.
Nie zabijaj swojej pasji.Pstryk i do wody.
Pozdrawiam Qla. |
|
|
|
Jan Brzozowski |
Dodany dnia 08.07.2018 21:27
|
Właściciel strony
Tetryk I
Miejscowość: Kąkolewo-Leszno
Postów: 4720
Data rejestracji: 22.06.2013
|
Wczoraj po raz pierwszy uruchomiłem silnik. Byłem pozytywnie zaskoczony, bo pomimo długiej bezczynności odpalił za trzecim szarpnięciem. Nie miałem nawet pompki, tylko podłączyłem butelkę z paliwem.
Silnik chodzi równo i ładnie wchodzi na obroty.
Martwi mnie tylko nieznaczny wyciek wody z nagwintowanego otworu, który zaznaczyłem na zdjęciu żółtym kolorem.
Na ostatnim zdjęciu w pierwszym poście widać to wyraźniej, woda musiała sączyć też poprzedniemu właścicielowi, bo otwór jest zaśniedziały.
To chyba nie jest normalne, wie ktoś może, jaka może być przyczyna tego wycieku?
Życzę wszystkim sumów 2+ pozdrawiam, Tetryk I |
|
|
|
Marek Bukowski |
Dodany dnia 08.07.2018 23:52
|
pasjonat
Miejscowość:
Postów: 1899
Data rejestracji: 13.12.2014
|
Stara Jawa stała z 15 lat po umyciu gaźnika też paliła od strzała to i Honda odpali .
Ten otwór jest pod adapter do płukania wężem ogrodowym silnika ,można dokupić w sklepie lub śrubę tam wkręcić .
|
|
|
|
Jan Brzozowski |
Dodany dnia 09.07.2018 06:13
|
Właściciel strony
Tetryk I
Miejscowość: Kąkolewo-Leszno
Postów: 4720
Data rejestracji: 22.06.2013
|
Dzięki, Marek. Ulźyło mi, po prostu zaślepię dziada i po problemie.
Życzę wszystkim sumów 2+ pozdrawiam, Tetryk I |
|
|