|
Lukasz Ciesielski |
Dodany dnia 26.05.2018 20:43
|
Właściciel strony
Administrator
Miejscowość: Stary Dwór
Postów: 747
Data rejestracji: 05.06.2015
|
Panowie generalnie temat dotkną mnie pierwszy raz więc potrzebuję pomocy. Awaria śruby przy rozpędzaniu łódki około 30-40% mocy silnika śruba zrywa się i łódka zwalnia o obroty mocno rosną. Po rozebraniu okazało się że śruba jest mocowana na wieloklinie za pomocą gumy która uległa uszkodzeniu. Temat niby prosty wymiana na nową bo sezon za rogiem i regeneracja lub wymiana części ( tuleja gumowa z wieloklinem ) jednak pojawiają się pytania silnik 9.9/15 2 takt łódeczka 4 metry solidna duża waga i przy pełnym załadowaniu plus ja i kolega 2x130kg w ślizg wchodzi po pewnym czasie. Może korzystając z okazji kupić coś innego, szybszego a do trollingu ( raczej mało korzystam ) można dołożyć happy troller. Proszę o pomoc. |
|
|
|
SYMBIOZA |
Dodany dnia 26.05.2018 21:55
|
pasjonat
Miejscowość: Gibon
Postów: 457
Data rejestracji: 13.08.2013
|
Myślę, że wiesz o tym -
- jak założysz śrubę o mniejszym skoku to szybciej wejdziesz w ślizg, ale prędkość max będzie mniejsza....
Myślę, że wasza łódka z silnikiem waży ze 200kg.
Wy dwaj i wasze graty pewnie ponad 300kg.
Daje to dużą masę i ten wasz silnik15KM to przymało... |
|
|
|
Lukasz Ciesielski |
Dodany dnia 26.05.2018 22:19
|
Właściciel strony
Administrator
Miejscowość: Stary Dwór
Postów: 747
Data rejestracji: 05.06.2015
|
Tak to również widzę.
Po wejściu w ślizgu na GPS pokazuje jakieś 33 km/h gdy pływam sam jakieś 38-40 generalnie bardzo zadowalająca prędkość i dla przyspieszenia wejścia w ślizg mogę zejść z tych prędkości. Może śruba z 4 łopatkami? powinna przyspieszyć moment wejścia w ślizg może to jest dobre rozwiązanie. |
|
|
|
SYMBIOZA |
Dodany dnia 26.05.2018 22:32
|
pasjonat
Miejscowość: Gibon
Postów: 457
Data rejestracji: 13.08.2013
|
Prędkości masz niezłe.
W czterołopatkową bym się nie pchał |
|
|
|
Lucas |
Dodany dnia 26.05.2018 22:53
|
Administrator
Miejscowość:
Postów: 2471
Data rejestracji: 24.06.2013
|
Ja bym chyba nie ruszał, a ile miałeś obrotów? Sprawdzałeś może? Jak weźmiesz większy skok to jeszcze dłużej będzie wchodziła w ślizg albo i w ogóle nie wejdzie. Przy niższym skoku, szybciej się rozpędzi ale będzie mniejsza prędkość. Co do 4 łopat to silnik jest według mnie bardziej mułowaty i wolniej płynie łódź, słabiej się wkręca na obroty, ale podobno spalanie mniejsze. Ja też teraz kombinuje ze śrubami, teraz wziąłem nową do sprawdzenia i zobaczymy. Na poprzedniej sam 52 km/h z nurtem ale silnik wchodził aż na 6100 obrotów, a to już za dużo. |
|
|
|
Lukasz Ciesielski |
Dodany dnia 27.05.2018 08:35
|
Właściciel strony
Administrator
Miejscowość: Stary Dwór
Postów: 747
Data rejestracji: 05.06.2015
|
Niestety niemam obrotomierz ale faktycznie po pomiarach było by wiadomo w którym kierunku iść. Dodatkowo niestety tak jak pisałem śruba ma awarię więc odpada. |
|
|
|
Lukasz Ciesielski |
Dodany dnia 29.05.2018 22:40
|
Właściciel strony
Administrator
Miejscowość: Stary Dwór
Postów: 747
Data rejestracji: 05.06.2015
|
Generalnie temat ogarnąłem, kupiłem śrubę 9 1/4 x11 taka była dostępna w pobliżu. Aby rozwiązać problem powolnego wejścia w ślizg zainstalowałem hydrostabilizator SE Sport 200. Wynik tych działań zaskoczył mnie niesamowicie. Testy wykonałem z kolegą z którym wcześnie już pływałem teraz w ślizg wchodzi momentalnie łódź nabrała stabilności . Zmiany pochylenia trymu wnoszą bardzo odczuwalne różnice przy najlepszym ustawienia uzyskaliśmy 37 km/h. |
|
|
|
Lukasz Ciesielski |
Dodany dnia 30.05.2018 06:32
|
Właściciel strony
Administrator
Miejscowość: Stary Dwór
Postów: 747
Data rejestracji: 05.06.2015
|
|
|
|