Aby w pełni korzystać z serwisu ../ należy się zarejestrować.
Można to zrobić
TUTAJ
Zapraszamy na SUMOWA PASJA - Forum sumowe - Forum wędkarskie o sumach
Ten aplet jest widoczny tylko dla niezarejestrowanych użytkowników!

Translate

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Goście: 2

· Użytkownicy:


· Łącznie użytkowników: 2,437

· Najnowszy użytkownik: ujacunuj


NASZ FANPAGE

Zobacz temat

 Drukuj temat
Lukasz Ciesielski
Panowie generalnie temat dotkną mnie pierwszy raz więc potrzebuję pomocy. Awaria śruby przy rozpędzaniu łódki około 30-40% mocy silnika śruba zrywa się i łódka zwalnia o obroty mocno rosną. Po rozebraniu okazało się że śruba jest mocowana na wieloklinie za pomocą gumy która uległa uszkodzeniu. Temat niby prosty wymiana na nową bo sezon za rogiem i regeneracja lub wymiana części ( tuleja gumowa z wieloklinem ) jednak pojawiają się pytania silnik 9.9/15 2 takt łódeczka 4 metry solidna duża waga i przy pełnym załadowaniu plus ja i kolega 2x130kg U w ślizg wchodzi po pewnym czasie. Może korzystając z okazji kupić coś innego, szybszego a do trollingu ( raczej mało korzystam ) można dołożyć happy troller. Proszę o pomoc.
 
SYMBIOZA
Myślę, że wiesz o tym -
- jak założysz śrubę o mniejszym skoku to szybciej wejdziesz w ślizg, ale prędkość max będzie mniejsza....

Myślę, że wasza łódka z silnikiem waży ze 200kg.
Wy dwaj i wasze graty pewnie ponad 300kg.
Daje to dużą masę i ten wasz silnik15KM to przymało...
 
Lukasz Ciesielski
Tak to również widzę.
Po wejściu w ślizgu na GPS pokazuje jakieś 33 km/h gdy pływam sam jakieś 38-40 generalnie bardzo zadowalająca prędkość i dla przyspieszenia wejścia w ślizg mogę zejść z tych prędkości. Może śruba z 4 łopatkami? powinna przyspieszyć moment wejścia w ślizg może to jest dobre rozwiązanie.
 
SYMBIOZA
Prędkości masz niezłe.
W czterołopatkową bym się nie pchał
 
Lucas
Ja bym chyba nie ruszał, a ile miałeś obrotów? Sprawdzałeś może? Jak weźmiesz większy skok to jeszcze dłużej będzie wchodziła w ślizg albo i w ogóle nie wejdzie. Przy niższym skoku, szybciej się rozpędzi ale będzie mniejsza prędkość. Co do 4 łopat to silnik jest według mnie bardziej mułowaty i wolniej płynie łódź, słabiej się wkręca na obroty, ale podobno spalanie mniejsze. Ja też teraz kombinuje ze śrubami, teraz wziąłem nową do sprawdzenia i zobaczymy. Na poprzedniej sam 52 km/h z nurtem ale silnik wchodził aż na 6100 obrotów, a to już za dużo.
 
Lukasz Ciesielski
Niestety niemam obrotomierz ale faktycznie po pomiarach było by wiadomo w którym kierunku iść. Dodatkowo niestety tak jak pisałem śruba ma awarię więc odpada.
 
Lukasz Ciesielski
Generalnie temat ogarnąłem, kupiłem śrubę 9 1/4 x11 taka była dostępna w pobliżu. Aby rozwiązać problem powolnego wejścia w ślizg zainstalowałem hydrostabilizator SE Sport 200. Wynik tych działań zaskoczył mnie niesamowicie. Testy wykonałem z kolegą z którym wcześnie już pływałem teraz w ślizg wchodzi momentalnie łódź nabrała stabilności . Zmiany pochylenia trymu wnoszą bardzo odczuwalne różnice przy najlepszym ustawienia uzyskaliśmy 37 km/h.
 
Lukasz Ciesielski
sumowapasja.pl/images/imagehost/02a8a260dd08f30e14e8dccee91a22c3.jpg
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.05
18,629,415 unikalne wizyty