Fora partnerskie
Ostatnio dodane fotki
Nasz Banner
Translate
Logowanie
Aktualnie online
NASZ FANPAGE
Zobacz temat
Robert Pytka |
Dodany dnia 04.12.2015 10:35
|
pasjonat Miejscowość: Biała Podlaska Postów: 752 Data rejestracji: 02.04.2014 |
Ja mam Kolibri 300 z kilem i silnik 6 km z śrubą o mniejszym skoku i z gratami na rzece nie mogę wejść w ślizg . I kombinowałem z trymem i nie da się nic zrobić , problem może być tylko z waga bo Ci na filmiku to ważą tyle co ja jeden . :d |
|
|
Marek Bukowski |
Dodany dnia 04.12.2015 12:42
|
pasjonat Miejscowość: Postów: 1899 Data rejestracji: 13.12.2014 |
Co do śrub to mam nieużywaną ,do mojego motorka nie pasuje ,inny romiar frezów .Śruba Solas saturn do silników od 6 do 15 km 9 - 1/4-11. |
|
|
Longin Bojanowski |
Dodany dnia 04.12.2015 12:51
|
Właściciel strony Tetryk II Miejscowość: Legionowo Postów: 2164 Data rejestracji: 21.06.2013 |
VGPatrol napisał(a Na uciągowej śrubie, to nic dziwnego, że nie idzie w ślizgu. Próbowałeś założyć szybką śrubę (z dużym skokiem)? To prawda, uciągowa do holownika, do czegoś co ma wejść w ślizg śruba standard lub o większym skoku. Byłem kiedyś użytkownikiem FS. Ale wolę być tutaj. LONIEK, "TETRYK II" |
|
|
Jozek Pojedyniec |
Dodany dnia 04.12.2015 12:54
|
pasjonat Miejscowość: Podhale Postów: 550 Data rejestracji: 03.10.2013 |
Mój koliber 330 z 6 km yamaha , na pól gwizdka otwarta manetka i w ślizgu idzie jak tralala z gratami https://www.facebook.com/jozef.pojedyniec/videos/vob.1394479796/10205001614825453/?type=2&theater pojedyniec.com.pl |
|
|
Robert Pytka |
Dodany dnia 04.12.2015 14:25
|
pasjonat Miejscowość: Biała Podlaska Postów: 752 Data rejestracji: 02.04.2014 |
A więc Panowie pomóżcie bo mogę być w błędzie . W tabeli mamy podane rozmiary śrub do silnika Tohatsu 6 km . Standardowo idzie śruba nr 8 czyli 7.8 X 8.0 . Więc jaką można założyć śrubę aby płynąć szybciej i spowodować aby silnik wchodził na większe obroty ? |
|
|
Kiersnowski Artur |
Dodany dnia 04.12.2015 14:46
|
pasjonat Miejscowość: Błonie Postów: 646 Data rejestracji: 23.06.2013 |
Z tym rozmiarem i skokiem śruby to też trzeba uważać, żeby nie mieć efektu odwrotnego od zamierzonego. Kolega kombinował przy yamce 15KM i przekombinował, założył za "szybką" śrubę, efektem było jak to nazwał, zabieranie wody spod łódki, w efekcie prędkości nie zyskał, ale rufa siadała głęboko w wodzie i nie szła do przodu, wrócił do starej standardowej śruby.
Koniec żartów Panowie. Zaczęły się schody. Karabin czasem sam strzela, ale trafiać to trzeba umić. |
|
|
Robert Pytka |
Dodany dnia 04.12.2015 14:57
|
pasjonat Miejscowość: Biała Podlaska Postów: 752 Data rejestracji: 02.04.2014 |
Obroty silnika - constans Rozmiar śruby - constans Skok śruby - w górę zdecydowanie. VGPatrol o jakim rozmiarze śruby myślisz ? |
|
|
Robert Pytka |
Dodany dnia 04.12.2015 15:22
|
pasjonat Miejscowość: Biała Podlaska Postów: 752 Data rejestracji: 02.04.2014 |
Standardowa śruba nr 8 ma skok 203 mm numer 9 ma 229 mm . To są śruby podane przez producenta . Rozumiem że jeżeli nr 8 nie daje rady to powinienem zmienić na 9 . Jeszcze wypowiedz się na temat teorii takiej że np nr 8 nie daje rady wprowadzić łodzi w ślizg ( z powodu ciężaru ) jest tak że silnik już chce ale brakuje mu ciut ciut - odrobinę . Czy zmniejszając skok minimalnie nie spowodujemy , że silnik wejdzie na większe obroty i pchnie łudź szybciej ? |
|
|
Daniel Gula |
Dodany dnia 04.12.2015 16:08
|
pasjonat Miejscowość: Postów: 152 Data rejestracji: 26.08.2013 |
Jozek Pojedyniec napisał(a Mój koliber 330 z 6 km yamaha , na pól gwizdka otwarta manetka i w ślizgu idzie jak tralala z gratami https://www.facebook.com/jozef.pojedyniec/videos/vob.1394479796/10205001614825453/?type=2&theater Jakie masz oznaczenia na śrubie ? Mam taki sam motor , na mojej jest 8 1/2 X 6 1/2- i chba litera M , może wiecie jaka to śruba w sensie uciągowa czy szybka ? |
|
|
Robert Pytka |
Dodany dnia 04.12.2015 16:45
|
pasjonat Miejscowość: Biała Podlaska Postów: 752 Data rejestracji: 02.04.2014 |
Może wiecie kto ma w ofercie śruby stalowe o dużym skoku do silnika Tohatsu 6 km ? |
|
|
Marek Bukowski |
Dodany dnia 04.12.2015 16:52
|
pasjonat Miejscowość: Postów: 1899 Data rejestracji: 13.12.2014 |
Słyszałem w wakacje że w Legionowie jest gość co ma śruby w ofercie do większości silników . |
|
|
Jozek Pojedyniec |
Dodany dnia 04.12.2015 18:33
|
pasjonat Miejscowość: Podhale Postów: 550 Data rejestracji: 03.10.2013 |
Daniel Gula napisał(a Jozek Pojedyniec napisał(a Mój koliber 330 z 6 km yamaha , na pól gwizdka otwarta manetka i w ślizgu idzie jak tralala z gratami https://www.facebook.com/jozef.pojedyniec/videos/vob.1394479796/10205001614825453/?type=2&theater Jakie masz oznaczenia na śrubie ? Mam taki sam motor , na mojej jest 8 1/2 X 6 1/2- i chba litera M , może wiecie jaka to śruba w sensie uciągowa czy szybka ? U mnie jest tak samo tylko na końcu litera N pojedyniec.com.pl |
|
|
Strzala |
Dodany dnia 04.12.2015 20:28
|
pasjonat Miejscowość: Postów: 30 Data rejestracji: 04.12.2015 |
Ojej ale rozciągnięty temat. Podstawowa rada to przed zmianą śruby trzeba dokładnie znać obroty jakie uzyskuje silnik na zamontowanej śrubie. Dodatkowo trzeba mieć wykres mocy i momentu obrotowego silnika. Szczególnie jest to ważne w małych silnikach gdzie chcemy wejść w ślizg na skraju jego możliwości. Pamiętać trzeba, że każdy silnik innego producenta o tej samej mocy jest inny. Moc jest ważna ale do wejścia w ślizg ważniejszy jest moment obrotowy. Dlatego Józek na swoich 6koniach popłynie w ślizgu bez problemu bo ma silnik dwucylindrowy o stosunkowo dużej pojemności. Ktoś inny na jednocylindrowej 6-ce może tylko próbować. Po prostu silnik w łodzi nie ma skrzyni biegów. Przełożenie jest jedno i możemy je korygować.tylko zmieniając śrubę na szybszą lub wolniejszą. Jaką byśmy nie mieli to tak jakby jeździć samochodem jednym biegiem. Mając silnik o większym momencie obrotowym będzie to łatwiejsze. Teraz jak dobrać śrubę. Trzeba celować w moc maksymalną w przypadku prędkości lub w maksymalny moment obrotowy w przypadku problemu w wejściu w ślizg. Musimy oczywiście znać osiągane obroty (zakup prostego obrotomierza nas nie ominie). Śruba skok mniejsza (wolniejsza) zwiększa obroty silnika o ok. 300-500 obrotów, a większa (szybsza) odwrotnie. To przybliżone parametry bo każdy przypadek jest inny ale w tym zakresie się mieścimy. Proszę nie sugerować się nazewnictwem bo na "wlniejszej" śrubie możemy mieć lepsze osiągi jak i gorsze. Wolniejsza śruba to taki niższy bieg w samochodzie, a szybsza wyższy. Dlatego załadowanym busem na czwartym biegu można pojechać szybciej niż na piątym itd. Reasumując - nikt rozsądny nie odważy się precyzyjnie dobrać śrubę nie znając wszystek ch danych o których wyżej wspomniałem. Dodatkowo teoria idealnie nie pokrywa się z praktyką a margines błędu przy tak małych silnikach jest żaden. Pozdrawiam. |
|
|
maweric |
Dodany dnia 04.12.2015 20:58
|
pasjonat Miejscowość: Radom Postów: 353 Data rejestracji: 27.03.2015 |
Robert- telefon do tej firmy i dobiorą śrubę i wszystko wytłumaczą. Masz tez cały katalog śrub do Tosiek na stronie i oczywiście mają stalowe śruby. http://www.permatech.com.pl/produkty/sruby-napedowe/ |
|
|
Slawomir Tabor |
Dodany dnia 04.12.2015 21:01
|
Tetryk III Miejscowość: Jadów Postów: 6069 Data rejestracji: 21.06.2013 |
Po prostu trzeba mieć kilka śrub i zrobić test na wodzie . Co z tego wyjdzie , ano będziemy mieli kilka śrub na zapas . Bez zacinania nie ma łapania. Życie ucieka szybciej niż duży sum na haku. Najbogatsi ludzie to Ci którzy handlują nadzieją a PZW w szczególności . Urodziłem sie w komunie .Trochę pożyłem i umrę w kolorowej komunie . |
|
|
Robert Pytka |
Dodany dnia 04.12.2015 21:51
|
pasjonat Miejscowość: Biała Podlaska Postów: 752 Data rejestracji: 02.04.2014 |
Biorąc pod uwagę że śrubka kosztuje 300 - 500 złociszy można trochę umoczyć Strzała fajnie że tutaj trafiłeś i czasami dobrze jest posłuchać kogoś kto się zna na rzeczy . A że idzie zima to jest czas na zgłębienie pewnych zaległych lekcji z budowy silnika . Podejmuję się sprawdzenia tego na swoim silniku bo wychodzi z tego że doradztwo super serwisantów było delikatnie mówiąc o kant tyłka . Ja mam silnik Tohatsu MFS 6C . Podaję niżej jego parametry techniczne . W najbliższym czasie zakupię obrotomierz i powoli zobaczymy co z tego wyjdzie . Sprawę traktuję poważnie gdyż zależy mi na szybkim przemieszczaniu się po wodzie . No to jaki obrotomierz i jak to zmierzyć ? |
|
|
Kiersnowski Artur |
Dodany dnia 04.12.2015 21:57
|
pasjonat Miejscowość: Błonie Postów: 646 Data rejestracji: 23.06.2013 |
Kumpla łódka czyli bercia nr 2 znaczy kolejny model szuflandii waga c.a. 60kg
Koniec żartów Panowie. Zaczęły się schody. Karabin czasem sam strzela, ale trafiać to trzeba umić. |
|
|
Robert Pytka |
Dodany dnia 04.12.2015 22:17
|
pasjonat Miejscowość: Biała Podlaska Postów: 752 Data rejestracji: 02.04.2014 |
Proszę administratorów o przeniesienie tutaj rozpoczętego wątku o śrubach z tematu o pontonach . |
|
|
Robert Pytka |
Dodany dnia 04.12.2015 23:14
|
pasjonat Miejscowość: Biała Podlaska Postów: 752 Data rejestracji: 02.04.2014 |
Znalazłem taki oto obrotomierz . Czy będzie się nadawał ? Ma dodatkowo zapis motogodzin więc można go na stałe zamontować przy silniku i sprawdzać pomiary . Martwi mnie tylko połączenie . Czy owinięcie wokół kabla od świecy jest wystarczające ? http://allegro.pl...f2d6ed1ca0 |
|
|
Marek Bukowski |
Dodany dnia 05.12.2015 00:17
|
pasjonat Miejscowość: Postów: 1899 Data rejestracji: 13.12.2014 |
Śruba która będzie najszybsza to znowu długi czas wejścia w ślizg ,to tak jak by z piątego biegu stratować w samochodzie .Najbardziej odpowiednia byłaby chyba pośrednia wtedy ślizg szybki i prędkość zadowalająca . |
|
Przejdź do forum: |