Tytuł: SUMOWA PASJA - Forum sumowe - Forum wędkarskie o sumach :: Archimedes 20
Dodane przez maciek1982 dnia 05.09.2016 14:25
#1
Czy jest jakiś użytkownik tego silnika?
Znalazłem taki za 1400zł i nie wiem czy warto kupić
http://olx.pl/oferta/silnik-zaburtowy-spalinowy-do-lodzi-archimedes-volvo-CID767-IDhmUKw.html
Dodane przez Jan Brzozowski dnia 05.09.2016 17:21
#2
Volvo powinno być ok, tylko nie wiadomo w jakim stanie jest i czy można do niego dostać części
Dodane przez Mariusz Nowak dnia 05.09.2016 18:09
#3
Maciek ja mam archimedesa 8ps zapalany z rozrusznika ,pali na tyk i nie mam z nim żadnych problemów .Myślę że warto go brać.
Dodane przez maciek1982 dnia 05.09.2016 19:49
#4
Dziękuję za odpowiedź z częściami chyba nie będzie problemu mam kuzyna w Goteborgu .
Jutro pojadę obejrzeć i chyba kupić
Dodane przez maciek1982 dnia 07.09.2016 09:19
#5
Silnik kupiony .
Pracuje bardzo ładnie ale będę musiał podnieść pawęż o kilka cm
Dodane przez Slawomir Tabor dnia 07.09.2016 22:21
#6
Maciek zrób fotki tego silnika i opisz dane tech itp.
Dodane przez maciek1982 dnia 07.09.2016 23:08
#7
Rok / model 1977 - 1979 Volvo Penta 200/20 Archimedes
Klasa mocy od 20 - 25 KM / 5400 rpm,
Silnik 2 cyl. 2-suwowy, nowe mocniejsze korbowy
Pojemność skokowa 333 cc
Zapłon ext zamachowe Magnet. Cewki zapłonowe. Generator 12V 60W
Chłodzenie wodne chłodzenie wirnika pompy
Diam./stigning Propeller 3-ostrza, 236 x 260 mm
Waga 39,9 kg, 45,5 kg rozrusznik elektryczny
Pojemność zbiornika 23 litrów z metra
Inne Rig 388, 510 mm. Wbudowana przystawka, albo rozrusznik elektryczny / 12V DC 120W. Przedni luz. Powrót. Przełącznik wahadłowy synchronicznie z przełącznikiem. Pompa zęzowa. Podstawowe Stealth. Zatrzymanie bezpieczeństwa. Dodatki: piloty do zmiany biegów i przepustnicy
Jedynie tylko to znalazłem na temat tego silnika , zdjęcia wstawię niedługo
Dodane przez maciek1982 dnia 07.09.2016 23:47
#8
[img]
[/img][img]
[/img]
Dane znalezione na szwedzkiej stronie
Edytowane przez maciek1982 dnia 07.09.2016 23:53
Dodane przez Mariusz Nowak dnia 08.09.2016 06:52
#9
Jedynie co mu brakuje to rozrusznika ,miejsce na niego jest.Załatw sobie rozrusznik i będziesz z niego zadowolony.Po co ciągnąć sznurek wystarczy nacisnąć przycisk i lecimy.
Dodane przez maciek1982 dnia 08.09.2016 08:31
#10
Teoretycznie tak tylko wzrasta waga i tak ciężkiego sprzętu ,dochodzi akumulator. Silnik jest przeznaczony do pontonu a wszystko jest w bagażniku w gotowości bojowej
Dodane przez Mariusz Nowak dnia 08.09.2016 10:33
#11
rozrusznik waży z kilo a akumulator wystarczy mały 12volt z skutera .Tak ja mam zrobione i nie przeszkadza to w niczym.A wygoda jest znacząca.
Dodane przez maciek1982 dnia 08.09.2016 12:07
#12
Może zimą się pobawie na razie mam zamiar dobrać się do pompy i wymienić profilaktycznie wirnik, chłodzenie niby ma ale silnik był długo nie używany i mam obawy czy wirnik się nie rozsypie przy dłuższym użytkowaniu , a mam ochotę go przetestować jak będzie pchał mojego barka420.
Jeszcze tylko zakup echa i będzie pełen komplet
Edytowane przez Jan Brzozowski dnia 08.09.2016 20:51
Dodane przez maciek1982 dnia 12.09.2016 21:43
#13
Czy ktoś z forumowiczów wie jak dostać się do pompy chłodzenia? Odkręcilem spodzine i nie mogę jej zdjąć, opuściła się 3mm i stoi w miejscu, dźwignię biegów rozłączyłem. Proszę o pomoc
Dodane przez maciek1982 dnia 12.09.2016 21:53
#14
[img]
[/img]
Dodane przez Lucas dnia 12.09.2016 23:54
#15
W hondzie spodzina była na takich bolcach jak rozbieraliśmy. Po rozsprzegleniu silnika i odkręceniu śrub od spodziny trochę popukaliśmy i zeszła. Tego silnika nie znam ale może konstrukcja podobna.
Dodane przez Cecula Damian dnia 13.09.2016 00:07
#16
Sprawdź czy nie masz jakiś gumowych zaślepek na stopie silnika w niektórych silnikach jest pod tym łącznik taki do przekładni do odkręcenia- pewnie spodzina wysuwa ci się jakieś 2 cm i dalej nie chce zejść.
Reguluje się nim biegi łatwo go zdjąć gorzej z powrotem ustawić i założyć;)
Edytowane przez Cecula Damian dnia 01.01.1970 01:00
Dodane przez maciek1982 dnia 13.09.2016 08:23
#17
Sprawa rozwiązana trzeba było użyć młotka
W pompie są dwa wirnika, ten drugi od wyciągania wody z łodzi