Tytuł: SUMOWA PASJA - Forum sumowe - Forum wędkarskie o sumach :: Wymiana śruby 9 1/4x9 - L

Dodane przez Lukasz Ciesielski dnia 26.05.2018 20:43
#1

Panowie generalnie temat dotkną mnie pierwszy raz więc potrzebuję pomocy. Awaria śruby przy rozpędzaniu łódki około 30-40% mocy silnika śruba zrywa się i łódka zwalnia o obroty mocno rosną. Po rozebraniu okazało się że śruba jest mocowana na wieloklinie za pomocą gumy która uległa uszkodzeniu. Temat niby prosty wymiana na nową bo sezon za rogiem i regeneracja lub wymiana części ( tuleja gumowa z wieloklinem ) jednak pojawiają się pytania silnik 9.9/15 2 takt łódeczka 4 metry solidna duża waga i przy pełnym załadowaniu plus ja i kolega 2x130kg U w ślizg wchodzi po pewnym czasie. Może korzystając z okazji kupić coś innego, szybszego a do trollingu ( raczej mało korzystam ) można dołożyć happy troller. Proszę o pomoc.

Dodane przez SYMBIOZA dnia 26.05.2018 21:55
#2

Myślę, że wiesz o tym -
- jak założysz śrubę o mniejszym skoku to szybciej wejdziesz w ślizg, ale prędkość max będzie mniejsza....

Myślę, że wasza łódka z silnikiem waży ze 200kg.
Wy dwaj i wasze graty pewnie ponad 300kg.
Daje to dużą masę i ten wasz silnik15KM to przymało...

Edytowane przez SYMBIOZA dnia 01.01.1970 01:00

Dodane przez Lukasz Ciesielski dnia 26.05.2018 22:19
#3

Tak to również widzę.
Po wejściu w ślizgu na GPS pokazuje jakieś 33 km/h gdy pływam sam jakieś 38-40 generalnie bardzo zadowalająca prędkość i dla przyspieszenia wejścia w ślizg mogę zejść z tych prędkości. Może śruba z 4 łopatkami? powinna przyspieszyć moment wejścia w ślizg może to jest dobre rozwiązanie.

Dodane przez SYMBIOZA dnia 26.05.2018 22:32
#4

Prędkości masz niezłe.
W czterołopatkową bym się nie pchał

Dodane przez Lucas dnia 26.05.2018 22:53
#5

Ja bym chyba nie ruszał, a ile miałeś obrotów? Sprawdzałeś może? Jak weźmiesz większy skok to jeszcze dłużej będzie wchodziła w ślizg albo i w ogóle nie wejdzie. Przy niższym skoku, szybciej się rozpędzi ale będzie mniejsza prędkość. Co do 4 łopat to silnik jest według mnie bardziej mułowaty i wolniej płynie łódź, słabiej się wkręca na obroty, ale podobno spalanie mniejsze. Ja też teraz kombinuje ze śrubami, teraz wziąłem nową do sprawdzenia i zobaczymy. Na poprzedniej sam 52 km/h z nurtem ale silnik wchodził aż na 6100 obrotów, a to już za dużo.

Dodane przez Lukasz Ciesielski dnia 27.05.2018 08:35
#6

Niestety niemam obrotomierz ale faktycznie po pomiarach było by wiadomo w którym kierunku iść. Dodatkowo niestety tak jak pisałem śruba ma awarię więc odpada.

Dodane przez Lukasz Ciesielski dnia 29.05.2018 22:40
#7

Generalnie temat ogarnąłem, kupiłem śrubę 9 1/4 x11 taka była dostępna w pobliżu. Aby rozwiązać problem powolnego wejścia w ślizg zainstalowałem hydrostabilizator SE Sport 200. Wynik tych działań zaskoczył mnie niesamowicie. Testy wykonałem z kolegą z którym wcześnie już pływałem teraz w ślizg wchodzi momentalnie łódź nabrała stabilności . Zmiany pochylenia trymu wnoszą bardzo odczuwalne różnice przy najlepszym ustawienia uzyskaliśmy 37 km/h.

Dodane przez Lukasz Ciesielski dnia 30.05.2018 06:32
#8

sumowapasja.pl/images/imagehost/02a8a260dd08f30e14e8dccee91a22c3.jpg