Tytuł: SUMOWA PASJA - Forum sumowe - Forum wędkarskie o sumach :: Przyczepka do łódki 4 metrowej .

Dodane przez kondzio dnia 25.12.2016 13:42
#1

Marek Bukowski napisał(aM

Ciekawe jak by się wahacz sprawdził ,zawieszenie tego typu występuje również w samochodach . G

sumowapasja.pl/images/imagehost/774f344a615692604de040918a72b149.jpg


Bez przesady wystarczy oś z resorami, jednak niezapominajmy o amortyzatorach. Które znacznie polepszą pracę ale też zwieksza bezpieczenstwo. Na takiej przyczepce można bezpiecznie podróżować. Niedługo będę przerabial swoja starą przyczepke pod riverfoxa to może wstawie zdjecia. Na orginalnej idzie śmigać no ale troche trzeba uważac i zwalniac na dziurach. Na resorach mozna zapomniec o dziurach i o tym że sie coś za soba ciagnie.

Dodane przez Slawomir Tabor dnia 25.12.2016 14:56
#2

Marek takie zawieszenie niezależne to najlepsze rozwiązanie ale nie dla mnie za dużo musiałbym włożyć kasy w tę przyczepkę .Lepiej sprzedać tą i kupić papiery i zrobić taką jak się chce .I
Resory to przeżytek i za wysoko podnoszą łódkę choć jest firma w Wyszkowie co robią resory jakie się chce i nie drogo . Lepiej załatwić kompletne zawieszenie używane od osobówki i na nim zrobić przyczepkę .

Dodane przez Marek Bukowski dnia 25.12.2016 15:52
#3

Takie wahacze są stosowane w towarowych przyczepkach ,cena ośka czy wahacz prawie taka sama ,amerykańce robią na resorach a po zastosowaniu małych kół np 10 cali też są niskie .

sumowapasja.pl/images/imagehost/2d49741fb1619c9aa7012d059d17c232.gif

Dodane przez kondzio dnia 25.12.2016 18:09
#4

Ja ma oś z resorami od Fiata pickupa. Kupiłem ją z kołami za parę stówek. oś jest tak skonstruowana że piasty są powyżej jej osi a środkiem jest wygięta ku górze. Mimo że ma założone koła 14 cali przyczepka nie jest za wysoka względem Astry II. 10 calowe kółka do przyczepki pod łódke 4 metrową to istna poraszka. przyczepka musi być tak zrobiona żeby była w poziomie lub delikatnie pochylona wzgledem samochodu jaki używamy. Na małych kołach by było duże pochylenie i na większym dołku moglibyśmy światłami lub silnikiem szorować po ziemi. Małe koła zapadają się mocno w przybrzeżny muł, pózniej ciężko bez napędów wyciagnąć sprzet. odpowiednia oś z resorami i amortyzatorami jest pierwsza klasa, tania łatwa w montażu a komfort jazdy bajka. za 1500 zł można zbudować sobie przyczepkę bez ocynku, tylko trzeba mieć papiery bo samoróbki już nie rejestrują. A z papierami jest teraz kłopot. niestety trzeba sobie kupić gotową przyczepkę w jak najmniejszych pieniądzach i przerobic ją samemu.

Dodane przez Marek Bukowski dnia 26.12.2016 03:35
#5

Może warto gdzieś podejrzeć jak sześciokątna oś by się sprawdziła z łódką . Szybka robota i mało widoczna ingerencja w przyczepie . G

sumowapasja.pl/images/imagehost/a16affdf6b3192145837d54185eb7e68.gif


Najlepszy system osi o najlepszej amortyzacji!

Budowa:
Sześciokątny przekrój korpusu osi (ocynkowany ogniowo) i trójkątny profil rury wewnętrznej wahacza stwarzają optymalne warunki do odkształcania się trzech wałków gumowych. Ramię wahacza skorupowe lub odkuwane w zależności od nośności osi. Hamulce kół przykręcane lub spawane w zależności od typu osi.

Parametry techniczne:

największa strzałka ugięcia (zakres pracy zawieszenia)

najbardziej miękka amortyzacja (komfort jazdy najbardziej zbliżony do zawieszenia samochodów osobowych)

najlepsze tłumienie drgań własnych (najszybszy powrót do stanu spoczynku)

Edytowane przez Marek Bukowski dnia 26.12.2016 03:41

Dodane przez Slawomir Tabor dnia 26.12.2016 07:13
#6

Cena takiej osi około 600 pln za dopłatą 15 % zrobią wymiar jaki się chce .
Moja oś kosztuje 350 pln . Ciekawe czy te osie sześciokątne posiadają mocowanie teleskopu bo ja nie widzę .

Edytowane przez Slawomir Tabor dnia 01.01.1970 01:00

Dodane przez Karol S dnia 26.12.2016 09:21
#7

Żadna oś skrętna nie da tego co resory może i przeżytek ale sie sprawdza . Też posiadam Honde cr-v przyczepka jest w poziomie dodam jeszcze ze koła są 15 calowe bo innych nie miałem .

Dodane przez Marek Bukowski dnia 26.12.2016 18:35
#8

Na filmie ładnie to wygląda ,ciekawe jak jest w rzeczywistości . Cygaro

YouTube Video

Dodane przez Lukasz Karasiewicz dnia 26.12.2016 18:53
#9

Sławku Tetryczka potrzebuję najlepszych rozwiązań
YouTube Video

Dodane przez Slawomir Tabor dnia 26.12.2016 19:01
#10

Mojej Tetryczki nie da rady podrasować H. Właśnie wczoraj minęło 34 lata jak to robię i nic , buja się na wszystkie strony .Q

Dodane przez Slawomir Tabor dnia 03.01.2017 16:55
#11

Dziś rozmawiałem z Panią z firmy od osi skrętnych SPP .
Musze zrobić próbę pod obciążeniem max tz 650 kg i dopiero wtedy jak się nic nie zmieni z twardości mam wysłać na własny koszt do producenta tz firmy SPP oni sprawdzą oś i jeśli będę chciał zmienią jej twardość . Zmianę twardości na bardziej miękką i przesyłkę zrobią mi gratis . Może też przystosują mi oś do montażu teleskopów teraz nie ma takich uchwytów .
Próby przyczepki pod obciążeniem na wiosnę .

Dodane przez Marek Bukowski dnia 03.01.2017 20:37
#12

W takim razie należy powiesić dwusetkę na pawęż Tetryczki aby te 650kg osiągnąć . U

Dodane przez Slawomir Tabor dnia 03.01.2017 21:46
#13

Marek Tetryczka tego nie wytrzyma . Nie lepiej workami z piachem lub kamieniami obciążyć przyczepkę i wio na polne drogi .
Dobrze by było małą kamerkę powiesić do ramy przy kole , wtedy wszystko by się wyjaśniło i było by jasne .G jak oś pracuje .

Dodane przez kondzio dnia 03.01.2017 21:55
#14

Slawomir Tabor napisał(aM

Marek Tetryczka tego nie wytrzyma . Nie lepiej workami z piachem lub kamieniami obciążyć przyczepkę i wio na polne drogi .
Dobrze by było małą kamerkę powiesić do ramy przy kole , wtedy wszystko by się wyjaśniło i było by jasne .G jak oś pracuje .


To ma pracować pod twoja łódką a nie z workamiU. Nie warto kombinowac, postaw na sprawdzone sposoby.
A zeby zobaczyc jak pracuje zawieszenie wystarczy spojzec w lusterko podczas skrecania, wtedy bardzo dobrze widac prace zawieszenia. Skok koła może na dużej dziurze wyniesc z 10 cm a łódka ma nawet nie drgnąć.
Nie czepiam się tylko podpowiadam

Dodane przez Marek Bukowski dnia 03.01.2017 22:03
#15

Z tym motorem to D , kamera mała jest ,za balast też mogę robić . U

Dodane przez Slawomir Tabor dnia 03.01.2017 22:33
#16

Kondzio to takie rozmyślania czysto teoretyczne D. Trochę jestem zły jak mi coś nie działa jak trzeba przy tym jest nowe .
Na różnych forach czytam i tam ludzie chwalą się ile ich przyczepki lekkie do 750 DMC nie wytrzymują a to 1,5 t a t 2 t ja chcę żeby moja wytrzymała 550 kg i była sprawna na asfaldzie i żwirówkach nic więcej .

Dodane przez kondzio dnia 03.01.2017 22:46
#17

Slawomir Tabor napisał(aM

Kondzio to takie rozmyślania czysto teoretyczne D. Trochę jestem zły jak mi coś nie działa jak trzeba przy tym jest nowe .
Na różnych forach czytam i tam ludzie chwalą się ile ich przyczepki lekkie do 750 DMC nie wytrzymują a to 1,5 t a t 2 t ja chcę żeby moja wytrzymała 550 kg i była sprawna na asfaldzie i żwirówkach nic więcej .


Datego podowiadam. Mi kolega podpowiedzial i widzialem u niego. A że mam przyczepke typu SAM to mogę sobie przerabiać. Pamietam jak dziś zabral mnie na troling na Wartę po werstepach z silnikiem 10 hp na pawezy. Galy mi wyszły z jaką prędkością się przemieszczal a łódka nawet nie stukła. Od tego momentu zapragnolem miec przyczepke na resorach. Nawet mi znalazał oś i w tamtym roku zamontowalem. Jazda to bajka. Teraz będę przerabial bo kupilem wieksza łódź. Jak zrobie to na wiosne wrzuce zdjęcia.

Dodane przez Slawomir Tabor dnia 03.01.2017 22:56
#18

Mam przyczepkę SAM towarową ale ma już zdjęcia i dokumentację tech . robiłem sam jak było można zarejestrować . Zawieszenie tylne od Meganki + sprężyny . Prowadzi się super . Najlepsze zawieszenie jest od Fiata Tempry całe przymocowane na 4 szt śruby do przyczepki i po kłopocie ale jest wąskie . Zrobiłem na nim przyczepkę do Romany .

Dodane przez Marek Bukowski dnia 04.01.2017 13:13
#19

Takie info jest podane na stronie z przyczepkami ,czyli pewnie resor się chowa . Nawet cenowo podobnie jak oś skrętna . G

PRO 2612/4W to solidna przyczepa na wahaczach. Przyczepa o zawieszeniu opartym o dwa niezależne wahacze wleczone charakteryzuje się doskonałymi właściwościami jezdnymi. Towar przewożony na przyczepie z wahaczami nie jest narażony na podskakiwanie jak towar przewożony na przyczepie z osią skrętną czy resorem.

Dodane przez Slawomir Tabor dnia 06.04.2017 17:01
#20

Mała modyfikacja kółka podporowego przyczepki . Na spotkaniu nad Lipieńcem nasz znajomy Łukasz miał fajnie przerobione kółko podporowe .
Tak samo i ja sobie przerobiłem .
Potrzebne ; pręt z nierdzewki kalibrowany fi 20 mm , dwa kółka pompowane fi 280 mm po 28 pln , rurka ocynkowana , dwie tulejki i 4 szt pierścienie Segera .
Po pięciu minutach wszystko złożone .

Kółko firmy Knot nawet nie miało łożyska rolkowego tylko jakieś tworzywo .

sumowapasja.pl/images/imagehost/a3a4dacdd66033391216befd268b5f8d.jpg

Zestaw części .

sumowapasja.pl/images/imagehost/735e7da377c886ec5d9d6309511c27d4.jpg

Gotowe i zmontowane kółko podporowe teraz mniej będzie sie wbijać w piach i trawę .

sumowapasja.pl/images/imagehost/7a4ff007f2c93d8bc888a67769c70afd.jpg

cdn.