Tytuł: SUMOWA PASJA - Forum sumowe - Forum wędkarskie o sumach :: Testy silników zaburtowych , opinie o naszych silnikach .

Dodane przez Marek Bukowski dnia 08.03.2016 22:50
#1

Na swoją Yamahę mam niby klienta miejscowego to i może jakąś szóstkę bym kupił do wywózki .Waga ok 25 kg to i w trudnym terenie nie problem znieść. G Brać ino nie brać ?.

Edytowane przez Marek Bukowski dnia 08.03.2016 22:57

Dodane przez Marek Bukowski dnia 03.04.2016 01:18
#2

W serwisie słyszałem że Suzuki df5-6 maja być ulepszone w tym roku .Dostępne pewnie bliżej wakacji to jakby ktoś miał brać na wiosnę to może warto poczekać .

Dodane przez Slawomir Tabor dnia 21.06.2016 14:51
#3

Test porównawczy silników zaburtowych w klasie 100 KM. Honda I

https://marine.suzuki.de/fileadmin/
product_images/Service_und_Kontakt/
Boote_02_15_Motorentest_Quartett_der_
100er_Klasse.pdf

Edytowane przez Jan Brzozowski dnia 26.09.2016 10:12

Dodane przez lukasz w dnia 21.06.2016 22:17
#4

Witam
Może się dołączę, temat nie na teraz ale zaczynam się rozglądać za niedużym silnikiem a przede wszystkim i co naj, naj ważniejsze to najcichszym jak to tylko możliwe.
Zastanawiam się nad Yamaszką 2,5KM. Silniczek do kabinówki tak naprawdę tylko żeby się przemieszczać, czasami do pontonu 3m.

Dodane przez roberto7 dnia 08.07.2016 12:09
#5

Z silników nowych najrozsądniejszą opcją są tohatsu niby to samo co mercury czy parsuny ale made in japan .Nie wiem czemu ten sam silnik pod nazwą tohatsu jest tańszy niż mercury .Różnice między tohatsu a parsunem przy 10 km to ok 1 tyś a jest sprzęt japan a nie china .

Dodane przez Marek Bukowski dnia 29.08.2016 17:21
#6

Tutaj test z sierpnia silników 40hp.
https://boten.nl/magazine/2016/september

Dodane przez Marek Bukowski dnia 13.09.2016 16:14
#7

Szukam porównania silników mocy 150 KM może ktoś gdzieś widział .G

Dodane przez Marek Bukowski dnia 14.09.2016 00:21
#8

Już mam .M
http://www.boote-magazin.de/bootsmotoren/aussenborder/aussenbordmotoren-150-ps-im-test/a43473.html

Edytowane przez Jan Brzozowski dnia 14.09.2016 06:18

Dodane przez Lukasz Karasiewicz dnia 14.09.2016 19:52
#9

Kolega do łódki Escapade 600 ma podpięty silnik Yamaha 150KM, w maju mieliśmy problem z trymem.

Dodane przez Piston2608 dnia 20.09.2016 21:23
#10

Jakie są Wasze opinie na temat silników firmy Tohatsu.
Dla mnie to trohe dziwne jeżeli cena 30hp to 16tysi a ceny 30 innych firm to 20 i w górę.

Dodane przez Longin Bojanowski dnia 20.09.2016 22:00
#11

Nic w tym dziwnego, zawsze były tańsze. A to jedne z niewielu, które robią japońce a nie inni skośnoocy pod nadzorem. Ja mam swojego (6 km) i sobie chwalę.

Dodane przez Piston2608 dnia 21.09.2016 09:05
#12

A ta niższa cena nie idzie czasem w parze z gorszej jakości podzespołami?

Dodane przez Marek Bukowski dnia 21.09.2016 09:19
#13

16 tys niby cena niska bo bez bajerów np trymu a z trymem i manetką porównywalnie jak inne .W tamtym roku była np Yama 30 750cc z wielofunkcyjnym rumplem za 17,5tys czyli porównywalnie .

Dodane przez Robert Pytka dnia 21.09.2016 09:28
#14

Przerobiłem kilka silników Tohatsu , miałem też styczność z innymi np. Honda czy Yamaha . Tohatsu jest konkurencyjne zachowując jakość, nie twierdzę że są lepsze bo nie są , ale działają . Obecnie mam 9,9 w dwusuwie i 3,5 w czterosuwie . 9,9 to wiekowy silnik i działa bez zarzutu musi się tylko rozgrzać po odpaleniu . A 3,5 to nówka z 5 letnią gwarancją więcej mi nie trzeba - na razie .

Dodane przez roberto7 dnia 21.09.2016 10:57
#15

Wynika to z wielu kwestii .Mercury i tohatsu to te same silniki a cena bardzo różna .Wiele ma tu do rzeczy cena euro ,jena . Tohatsu są jakościowo dobre tyle że nie mają różnych udziwnień . Zwykła prosta konstrukcja na gażniku . Inne marki mają np ładowanie w standardzie w tohatsu różnie z tym bywa . Swoją drogą parsuny czy seakingi to takie same silniki jak tohatsu . Może poza miejscem produkcji .

Dodane przez Longin Bojanowski dnia 21.09.2016 21:22
#16

No i ty bym się nie zgodził "parsuny czy seakingi to takie same silniki jak tohatsu",
tym bardziej jeżeli piszesz "Mercury i tohatsu to te same silniki" no to i Merkury to samo. No to i reszta też, bo np. w Parsunie sporo części od Yamahy.

Edytowane przez Longin Bojanowski dnia 01.01.1970 01:00

Dodane przez Marek Bukowski dnia 22.09.2016 00:10
#17

W encyklopedii coś tam wspominają o wspólnym działaniu Tohatsu z Evinrude i Mercury z Tohatsu .

https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=https://en.wikipedia.
org/wiki/Tohatsu&prev=search

https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=https://en.wikipedia.
org/wiki/Mercury_Marine&prev=search

Edytowane przez Jan Brzozowski dnia 26.09.2016 10:11

Dodane przez Piston2608 dnia 25.09.2016 10:55
#18

W porównaniu z innymi firmami to lepiej wsiąść tą Toske czy np Suzuki lub Yamaha?

Dodane przez roberto7 dnia 26.09.2016 08:06
#19

To warto popatrzeć na pojemność ,przełożenia przekładni itp parametry i o ile tohatsu i mercury to dokładnie to samo to także parsun niczym nie odbiega . Tyle że robiony w chinach i materiałowo być może się różni . Może kwestia wykonania .Nie bez powodu tohatsu zmieniło wygląd zewnętrzny silników .



http://www.tohatsu.com/outboards/9_8_4st_spec.html

http://parsundistributorcanada.com/?page_id=55

Popatrzcie na wymiary tłoków ,ich skok ilość oleju w silniku i przekładni .

Edytowane przez roberto7 dnia 01.01.1970 01:00

Dodane przez roberto7 dnia 26.09.2016 08:15
#20

Moim zdaniem jeśli ma służyć tylko do pływania to cena przemawia za tohatsu . Ma co prawda powszechnie znane wady jak np zapychanie się gażnika tak samo jak mercury ale to wyłącznie wina użytkowników . Zostawienie paliwa w gażniku na kilka miesięcy powoduje brak wolnych obrotów .Rozwiązanie banalnie proste ,po wyjęciu gażnika odkręca się komorę pływakową i dyszę .Czyszczenie dyszy i po problemie . Wbrew temu co serwisy w tej kwestii mówią to pół godziny roboty .U nich koszt min 150 zł .