Tytuł: SUMOWA PASJA - Forum sumowe - Forum wędkarskie o sumach :: Dobór odpowiedniej śruby do silnika zaburtowego w celu osiągnięcia maksymalnej prędkości

Dodane przez roberto7 dnia 03.11.2016 10:13
#55

Ja mogę powiedzieć że śruby dołączone z silnikiem są mniej więcej dobrane prawidłowo .Ciężkie łódki i dobór śruby to temat prawie beznadziejny .Nie da się pływać w ślizgu jak silnik za mały do ciężaru . Albo trzeba zmienić silnik albo łódkę . Swoją drogą kiedyś na 5 hondy miałem problemy wejść w ślizg z 3 m pontonem i ja coś ok 120kg plus mandżur . Jak nauczyłem się jak to zrobić to okazywało się że obroty przekraczały max i silnik odcinał zapłon .Na nowym silniku i śrubie tak nie było . Okazało się że śruba jest przypiłowana sporo o piasek jak to na wiśle . Zmieniłem śrubę ze200x170 na 200x190 i silnik miał wyrażnie ciężej ale dawał radę w ślizg wejść ,z czasem śruba się przytarła o piach i było ok a nawet znaczne zużycie śruby nie powodowało już przekraczania max obrotów . Dlatego wydaje się że śruby fabrycznie dobrane są dobre pod warunkiem że nie nastąpi nawet minimalne zużycie śruby . Lepiej do pontonu zakładać śruby szybkie wówczas nawet jej zużycie jakieś nie wpłynie za bardzo na prędkość czy ślizg . Za to mam teraz tohatsu 9.8 czterotakt i zauważyłem że do 3/4 gazu prędkość wzrasta im więcej dam gazu ale od tego momentu dodanie gazu powoduje wyrażnie zwiększenie obrotów a prędkość już nie rośnie ,może o 2-3 km/h .Najwyższą prędkość na 9.8 w ślizgu z prądem zanotowałem 36km/h .