Aby w pełni korzystać z serwisu ../ należy się zarejestrować.
Można to zrobić
TUTAJ
Zapraszamy na SUMOWA PASJA - Forum sumowe - Forum wędkarskie o sumach
Ten aplet jest widoczny tylko dla niezarejestrowanych użytkowników!

Translate

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Goście: 2

· Użytkownicy:


· Łącznie użytkowników: 2,436

· Najnowszy użytkownik: Maciek6614


NASZ FANPAGE

Zobacz temat

 Drukuj temat
roberto7
Zakładam ten temat aby użytkownicy się wypowiedzieli i poznali wady i zalety poszczególnych modeli na rynku .Zastanawiam się i ja nad zmianą pływadła bo we 2 miejsca mało .Na początek ,czym różnią się modele maverick i proscan ? W największej mierze interesuje mnie jaki kształt pontonu jest lepszy na rzekę .Są modele z dziobem wysoko zadartym do góry i są niemal płaskie .Przynajmniej na dostępnych w necie zdjęciach widać że najbardziej płaskie w dziobie są bush kaiman i proscan kraken . Wydaje się że wysoko zadarty dziób zniżający się do poziomu dopiero na połączeniu z boczną burtą sprawia że tylko 2/3 pontonu dzwiga na sobie wyporność i dopiero przy znacznym obciążeniu dziób zaczyna się lekko zanurzać .Wydaje się że przy małej mocy silnika trudniej jest wejść w ślizg bo 2/3 pontonu jest głębiej zanurzone .Zalety zadartego dziobu to w zasadzie chyba tylko lepsza ochrona przed falami przy płynięciu pod falę .Z punktu widzenia wędkarza korzyść niewielka bo rzadko kiedy kierunek kursu jest akurat pod falę . Nie mniej chodzi mi o to jaki kształt pontonu najlepiej pomaga wejść w ślizg przy sporym obciążeniu gdy mocy silnika ciut brakuje . Miałem sytuację gdzie w 3 m pontonie przy obciążeniu nie licząc silnika ok 270kg nie było mowy o wejściu w ślizg na silniku 9.8. Patrząc na zdjęcia pontony maverick są łudząco podobne do proscana choćby wyposażeniem i kilkoma detalami .
 
Mariusz Kulinski
Żeby wejść w ślizg pontonem ,trzeba w miarę łatwo unieść go do góry.O tym decyduje głównie kształt dna oraz zanurzenie, oczywiście przy podobnym obciążeniu.Są różne kształty dna różniące się wyprofilowaniem np:
sumowapasja.pl/images/imagehost/1dda2f6bf76bb80640dfc573313647a6.jpg

sumowapasja.pl/images/imagehost/035f7d6dbc0d366fdd0967aedf7d8f82.jpg

Pierwsze rozwiązanie zapewnia lepsza kierunkowość i lepiej zachowuje się przy skręcaniu ,ale trochę gorzej wchodzi w ślizg.
Drugie dokładnie odwrotnie wchodzi w ślizg szybciej ale wolniej reaguje na zmianę kierunku i nie tak precyzyjnie-sprawdzone w praktyce.
Dochodzi jeszcze zanurzenie ,mam 370 i 275 i ten mniejszy dużo później wchodzi w ślizg na tym samym silniku i podobnym obciążeniu.Wychodzi na to ,że lepiej duży ponton ,o dużej nośności ,a to wiąże się ze sporą średnicą balonów,wagą całości i wzrastają opory powietrza ,a to też pożera moc.Czyli ,rozsądny kompromis.
Bardzo ważna jest również sztywność całości -podłoga raczej aluminiowa z belkami usztywniającymi oraz porządne napompowanie całości ,a przede wszystkim kila.
Tyle moje spostrzeżenia.M
 
roberto7
Moje spostrzeżenia ograniczają się do jednego pontonu coś jak z pierwszego rysunku .Jednak kluczową kwestią jest chyba zanurzenie i im mniejsza powierchnia pontonu tym zanurzenie większe i wydaje się że ponton o średnicy balonu 42cm i 36 cm przy tej samej szerokości i długości będą miały podobne zanurzenie .Jednak chodzi mi o coś innego .Są pontony patrząc od tyłu po wierzchu burty prawie w całości płaskie jedynie końcowa część dziobu np 50 cm jest lekko uniesiona przez co podłoga w całości leży na wodzie a są też takie w których dziób unosi się już ponad metr od końca dziobu przez co 1/3 pontonu jest jakby w powietrzu .
 
Mariusz Kulinski
Zauważ że pontony o większej średnicy balonu mają też zazwyczaj większą nośność. Są też bardziej stabilne i sztywniejsze- więc będą lepsze na rzekę. Mocno zadarty dziób to raczej tak jak pisałeś, ochrona przed falami a napompowany kil
częściowo niweluje to podniesienie.
 
jachu67
Natrafiłem na pontony o dmuchanej podłodze. O "dziwo", w tym samym modelu, są one droższe od aluminiowych .
Czy lepsze ? i dlaczego ?
 
Mariusz Kulinski
Ta dmuchana podłoga to airmata ,czy taka jak tu:
http://anmur.eu/Ponton-motorowy-NawiPoland-AIR-360S-z-kilem-p28086
 
maweric
Należy rozróżnić :
- air mata
- podłoga pompowana
Air mata - to wkładana w ponton podłoga dmuchana wykonana z pvc
Podłoga dmuchana - to zespolona podłoga z pontonem

Cena to około 100-120 zł drożej od podłogi aluminiowej.
Rożnica w wadze ( dla porównania ponton 330 )
air mata - 7 kg
aluminium - 19 kg
 
pontony.maweric.pl
Jozek Pojedyniec
Dwa kilometry ode mnie jest firma co ponad 30 lat robią pontony na zamówienie dla straży,ratownictwa , dla nurków, raftingowe itp itd. Dla mnie robią teraz z tego samego materiału, w tym samym kamuflażu co miałem rok temu, tylko trochę większy 380 x 175 . Jak będzie gotowy to porobię foty, jakiś filmik z pływania nagram i napiszę coś więcej o firmie I Dają 5 lat gwarancji i na miejscu naprawiają, nie trzeba wysyłać na Ukrainę &
pojedyniec.com.pl
 
pojedyniec.com.pl
maweric
Podaj cenę pontonu, tylko tą normalną , a nie dla Ciebie U

A to nowy stwór , szerszy i dłuższy od normalnego i komora więcej
sumowapasja.pl/images/imagehost/facc8e97d54b18fd4fb7b57d18bc6092_resized.jpg


sumowapasja.pl/images/imagehost/b6ce71304842f1f3625873294bbad050_resized.jpg
Edytowane przez maweric dnia 05.04.2017 23:08
 
pontony.maweric.pl
Mariusz Kulinski
Jakieś parametry i cena U
 
maweric
Przy 330
330x162, cockpit 250x78
Pierwszy w połowie maja, cena330 z podłogą alu 3300 zł.

sumowapasja.pl/images/imagehost/1ff21b91ebe6cbbfee6c51c6ee4ec084.jpg
 
pontony.maweric.pl
jachu67
jachu67 napisał(aM

Natrafiłem na pontony o dmuchanej podłodze. O "dziwo", w tym samym modelu, są one droższe od aluminiowych .
Czy lepsze ? i dlaczego ?


Maweric: uprzejmie proszę o zajęcie stanowiska.
 
maweric
Jachu już się wyżej wypowiedziałem U
 
pontony.maweric.pl
roberto7
Co do pontonu i jego wykonania to mam takie spostrzeżenie że do niczego są te malowane pawęże .Nie wiem jak laminowane ,ale modele z pawężą malowaną farbą są przed zamontowaniem do pontonu pomalowane . Skutek taki że klej trzyma nie pawęż a farbę i po jakimś czasie na wodzie pawęż oddziela się od farby i nie trzyma . Fakt że siedzi głęboko w tych mocowaniach i nie ma siły aby wypadła ale woda w sklejkę wchodzi . Chyba lepsza jest pawęż laminowana .
 
maweric
Pawęż jest malowana i laminowana ze 2 cm dalej niż obejma ( ta część w którą wchodzi pawęż ), reszta to surowa sklejka. Dlatego właśnie by klej łączył się nie z farbą, a ze sklejką. Najpierw pawęż wklejana jest w te plastikowe uchwyty, następnie łączona z balonami.
 
pontony.maweric.pl
roberto7
W tym pontonie tak pewnie jest .Chodziło mi np o pro marine .
 
Jozek Pojedyniec
Ja sobie zaprojektowałem a sąsiedzi mi to zrobili, jeszcze parę gadżetów się mu dorobi ale mi już się podoba I
sumowapasja.pl/images/imagehost/5a14d68bb5ed979c45e4c0c099f92036.jpg
pojedyniec.com.pl
 
pojedyniec.com.pl
Mariusz Kulinski
Fajny I Zdradzisz producenta i jakieś parametry?
A już powiększyłem i widzę logo -Wats M
 
Mateusz Wisniewski
ja w ostatnim tygodniu do swojego barka 330 dołożyłem twardą podłogę oraz kółka slipowe kolibi
 
Marek Bukowski
Ale ładny ponton I , w oko wpada dodatkowa listwa która łączy podłogę na dziobie,nie jestem pewny ale chyba nie widziałem takiego rozwiązania .
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.12
18,652,726 unikalne wizyty