Fora partnerskie
Ostatnio dodane fotki
Nasz Banner
Translate
Logowanie
Aktualnie online
NASZ FANPAGE
Zobacz temat
Strona 1 z 2: 12
|
waldek42 |
Dodany dnia 27.02.2017 21:18
|
pasjonat Miejscowość: Bydgoszcz Postów: 104 Data rejestracji: 01.06.2014 |
Czy wyjście z silnika do ładowania 2T YAMAHA 9.9HP podłącza się bezpośrednio do akumulatora w celu ładowania? Bez względu na pojemność aku? Oczywiście myślę o aku 12 VDC np około 75Ah-100Ah Dajcie cynka bo jachu67 zainstaluje mi echo minimum 32 cale po tych targach i nie starczy mi poweru na lampkę nocną . Pozdrawiam |
|
|
Grubson |
Dodany dnia 27.02.2017 21:21
|
pasjonat Miejscowość: Tarnów Postów: 22 Data rejestracji: 05.03.2015 |
To zależy czy masz tam regulator napięcia. Jeżeli jest to podłączasz bezpośrednio.
Pozdrawiam, Mateusz Bratko |
|
|
SYMBIOZA |
Dodany dnia 27.02.2017 21:23
|
pasjonat Miejscowość: Gibon Postów: 457 Data rejestracji: 13.08.2013 |
A ile amper masz na wyjściu ładowania z silnika? |
|
|
waldek42 |
Dodany dnia 28.02.2017 12:38
|
pasjonat Miejscowość: Bydgoszcz Postów: 104 Data rejestracji: 01.06.2014 |
Chyba to jest regulator, znalazłem go pod plastikiem. A ile amper jest na wyjściu to nie wiem, chyba już nawet producent zapomniał taki stary jest ten silnik:-)) |
|
|
Mariusz Kulinski |
Dodany dnia 28.02.2017 12:56
|
pasjonat Miejscowość: Czerniejewo Postów: 2756 Data rejestracji: 24.12.2013 |
To jest moduł zapłonowy a nie regulator |
|
|
Marek Bukowski |
Dodany dnia 28.02.2017 17:44
|
pasjonat Miejscowość: Postów: 1899 Data rejestracji: 13.12.2014 |
Waldek42 Masz tu pdf -a ,nie wiem który rok ale jak wiekowy to wybrałem najstarszy . Moduł zapłonowy się zgadza , a regulator jest opisany pod numerem 11 jako Rectifier. http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Outboard/1984/9.9LK/ELECTRIC%20PARTS%20(9.9E%2015E)/parts.html |
|
|
Grubson |
Dodany dnia 28.02.2017 17:54
|
pasjonat Miejscowość: Tarnów Postów: 22 Data rejestracji: 05.03.2015 |
Cdi Ignitio jest to elektroniczny zapłon, czyli sterowanie zapłonem czyli iskrą na świecy. Jeżeli chodzi o ładowanie w silniku musiałbyś zobaczyć czy masz alternator czy prądnice. Jak nie znajdziesz jakiś papierów do tego silnika, to porób dokładne zdjecia silnika, dojdziemy co i jak ! Pozdrawiam, Mateusz Bratko |
|
|
Marek Bukowski |
Dodany dnia 28.02.2017 18:10
|
pasjonat Miejscowość: Postów: 1899 Data rejestracji: 13.12.2014 |
Nr części montowanej od 84r w gorę 664-81970-60-00 |
|
|
waldek42 |
Dodany dnia 28.02.2017 20:30
|
pasjonat Miejscowość: Bydgoszcz Postów: 104 Data rejestracji: 01.06.2014 |
Dzięki Panowie za odzew. PDF-y super przydatne, zacznę jutro przeglądać silnik w poszukiwaniu tego modułu. |
|
|
jachu67 |
Dodany dnia 25.04.2017 06:01
|
pasjonat Miejscowość: Bydgoszcz Postów: 963 Data rejestracji: 03.06.2014 |
Jeśli silnik spalinowy ma parametry na wyjściu: 12V, 6 A , to czy można podpiąć bezpośrednio akumulator żelowy , jeśli tak to o jakiej pojemności ? Jeśli nie , to co muszę dołożyć , aby ładować bezpośrednio np. akumulator z echosondy ? |
|
|
Longin Bojanowski |
Dodany dnia 25.04.2017 16:20
|
Właściciel strony Tetryk II Miejscowość: Legionowo Postów: 2164 Data rejestracji: 21.06.2013 |
Jeżeli ma regulator napicia ładowania to tak. Najczęściej jak to jest fabryczny to ma, jak alternator dokładany w naszym serwisie to może by tak jak widziałem na jakiejś fotce. Dołożyli alternator a regulatora już nie. Najlepiej zerknąć do silnika, po kabelkach dojdziesz gdzie on jest. To taka kostka jak na fotkach powyżej. W moim jest tak (to ta kostka z kabelkami żółtym i czerwonym tuż obok korka oleju) Byłem kiedyś użytkownikiem FS. Ale wolę być tutaj. LONIEK, "TETRYK II" |
|
|
waldek42 |
Dodany dnia 25.04.2017 18:58
|
pasjonat Miejscowość: Bydgoszcz Postów: 104 Data rejestracji: 01.06.2014 |
Jeżeli silnik ma regulator napięcia to można ładować żele też. Taka jest moja wiedza po studiowaniu wszelkich tematycznych postów w sieci. Nie każdy wie, że silnik może nie być wyposażony w regulator napięcia, który pozwala na bezpośrednie podłączenie akumulatora prosto z gniazdka na silniku i to jest Twoja bardzo ważna uwaga Loniek. Ja tak mam, jest alternator z wyprowadzonym gniazdem bez regulatora. Przed podłączeniem aka do silnika zaburtowego trzeba to koniecznie sprawdzić. To po pierwsze. Po drugie to czytałem posty użytkownika, który od wielu lat stosuje żele na łodzi, które są ładowane i wszystko jest ok bez utraty trwałości żelówek. Teraz widzę, że nawet prowizoryczny pomiar napięcia i wartość pobieranego prądu na łodzi ma sens. |
|
|
waldek42 |
Dodany dnia 25.04.2017 19:06
|
pasjonat Miejscowość: Bydgoszcz Postów: 104 Data rejestracji: 01.06.2014 |
I tu jest następny problem, który przy piwku muszę rozwiązać. A jest Grubson jakaś znacząca różnica w użytkowaniu? Bo jeżeli tak to będę musiał dokładniej się zorientować bo jestem na etapie zakupu byle jakiego regulatora napięcia do montażu. A pierwszy start na wodę coraz bliżej. |
|
|
jachu67 |
Dodany dnia 25.04.2017 19:15
|
pasjonat Miejscowość: Bydgoszcz Postów: 963 Data rejestracji: 03.06.2014 |
Akumulator w Echosondzie ma 9Ah. Zakładam,że mój silnik wyposażony jest w alternator i regulator napięcia 12v /9A. Czy mogę go podłączyć bezpośrednio do tego akumulatora ? |
|
|
Longin Bojanowski |
Dodany dnia 25.04.2017 21:36
|
Właściciel strony Tetryk II Miejscowość: Legionowo Postów: 2164 Data rejestracji: 21.06.2013 |
Jachu, jeden zakładał że puści bąka Jeżeli to wszystko jest to tak bo regulator (teoretycznie ) powinien odłączyć ładowanie przy ok. 14,5 V. Waldek, alternator daje prąd zmienny i trzeba by jeszcze prostownik, jak masz prądnicę (stały) to tylko regulator. Zerknij dodatkowo na ostatnie posty tutaj http://sumowapasj...post_39461 Edytowane przez Longin Bojanowski dnia 25.04.2017 21:44 Byłem kiedyś użytkownikiem FS. Ale wolę być tutaj. LONIEK, "TETRYK II" |
|
|
jachu67 |
Dodany dnia 26.04.2017 07:44
|
pasjonat Miejscowość: Bydgoszcz Postów: 963 Data rejestracji: 03.06.2014 |
To może zadam inne pytanie: jakim prądem najlepiej ładować akumulatory żelowe ( wiemy,że kwasowe 10% pojemności ) ? |
|
|
Longin Bojanowski |
Dodany dnia 26.04.2017 09:22
|
Właściciel strony Tetryk II Miejscowość: Legionowo Postów: 2164 Data rejestracji: 21.06.2013 |
Najlepiej to 10%, ale żelówki wytrzymują sporo więcej. Często jako bezpieczne producenci podają 30%. Są i tacy co piszą, że w kontrolowanych warunkach więcej (nie opisują co to za warunki). Wychodzi na to, że np. 7Ah można ładować nawet 2-3 A. Ale jak masz w silniku regulator to jak będzie wzrastało napięcie na akku prąd będzie coraz mniejszy.
Byłem kiedyś użytkownikiem FS. Ale wolę być tutaj. LONIEK, "TETRYK II" |
|
|
nodan |
Dodany dnia 14.03.2018 21:21
|
pasjonat Miejscowość: Postów: 131 Data rejestracji: 22.11.2016 |
Chciałbym mieć ładowanie akusa. Silnik Tośka 30km z wbudowanym alternatorem. Jak byłem na przeglądzie w serwisie serwisant dobrał mi zastępczy regulator napięcia( od motocykla ) - aby nie kupować oryginalnego za miliony grosików . I teraz pytanie do was jak go podłączyć. Z tośki mam wtyczkę z trzema kabelkami a na regulatorze mam 5. Ale nie mam pojęcia jak się do tego zabrać i co gdzie podłączyć-miernik mam jakby co. I teraz drugie pytanie czy ładowanie mogę podłączyć pod zaciski instalacji ( mam je w trzech miejscach na łodzi RIVERFOX) ? Czy prowadzić bezpośrednio do Aku? Fotki: [IMG]http://sumowapasja.pl/images/imagehost/4b74dae95b293abc58301b0526b862d0_resized.jpg[IMG] Jest ktoś z kolegów w stanie mi pomóc? |
|
|
Mariusz Kulinski |
Dodany dnia 14.03.2018 22:33
|
pasjonat Miejscowość: Czerniejewo Postów: 2756 Data rejestracji: 24.12.2013 |
Trzy górne piny to wejście i tam trzeba podłączyć te żółte z kostki.Dolne to wyjście na aku-plus z lewej.To musi być najpierw podłączone do aku ,a potem na instalację na łodzi.
Nie zabijaj swojej pasji.Pstryk i do wody. Pozdrawiam Qla. |
|
|
Lucas |
Dodany dnia 14.03.2018 22:40
|
Administrator Miejscowość: Postów: 2471 Data rejestracji: 24.06.2013 |
A nie mówił nic żeby ucinać tą kostkę? |
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |